تاثیرات تغیر اقلیم به کویر رسید؛
تابناک: در روزهایی که اصفهان آب و هوای آرامی را تاهفته گذشته شاهد بود؛ شاهد طوفان‌های شدید شده است تا جایکه دامنه خسارت طوفان در اصفهان در برخی شهرستان ها همچون کاشان، به آثار تاریخی هم رسیده است.
کد خبر: ۲۲۶۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹ 08 May 2016

به گزارش تابناک اصفهان، هوای اصفهان از همان روزهای ابتدایی سال، همچون بسیاری از استان های کشور وضعیت ثابتی را تجربه نکرد. گاه دمای هوا در اصفهان به داغ ترین روزهای تابستان شباهت داشت و گاهی نیز، بخاری‌های جمع شده از خانه ها دوباره بر سر کار آمد.

اما این تنها بخشی از تاثیرات تغییر اقلیم در استان اصفهان نبود، بارش، طوفان، گرد و غبار و حتی سیل در برخی شهرستان های اصفهان، دیگر تغییرات هوایی در این استان از ابتدای سال تاکنون بوده است.

تغییر اقلیم که حدود 10 سال است بر جو اصفهان سایه انداخته است، سبب شده تا زمستان های بهاری و بهارهای پاییزی و گاه زمستانی را در این استان شاهد باشیم.

این مسئله گرچه باعث شگفتی می شود اما به سبب بارش های خارج از فصل باعث وارد آمدن خسارت های سنگین به کشاورزان و در نهایت اقتصاد بخشی از استان می شود.

حال در روزهایی که اصفهان آب و هوای آرامی را تاهفته گذشته شاهد بود؛ شاهد طوفان‌های شدید شده است تا جایکه دامنه خسارت طوفان در اصفهان در برخی شهرستان ها همچون کاشان، به آثار تاریخی هم رسیده است.

کانون طوفان های استان اصفهان هم اکنون در شهرستان های کویری استان قرار گرفته است و در ادامه طوفان دو روز پیش کاشان، حالا خبرها حاکی از میزبانی نطنز، نایین، ورزنه ، کاشان و اردستان از گرد و غبار شدید و طوفان است.

د به گفته مسئولان شهرداری کاشان پیش از وقوع طوفان، پیش بینی‌ها و اقدامات پیشگیرانه برای عدم آسیب به تاسیسات شهری اندیشیده بود و به همین دلیل این طوفان با کمترین صدمات مالی و بدون هیچ آسیب جانی ختم به خیر شد که می‌طلبد با توجه به پیش‌بینی‌ها در خصوص شهرستانهای مذکور، این تدبیر دوباره اندیشیده شود تا تلاطم این روزهای هوای اصفهان، با کمترین خسارت از استان خارج شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار