کد خبر: ۲۲۴۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳ 04 May 2016


رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست البرز گفت: درحال حاضر 235 گونه پرنده در البرز زندگی می‌کنند.

فردین حکیمی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه البرز، اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون مطالعه پرندگانی که در البرز زندگی می‌کنند در دستور کار اداره نظارت برحیات وحش محیط زیست استان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: البرز به دليل دارا بودن زيستگاه‌هاي متنوع كوهستاني، دشتي و تالابي از مناطق مهم زيستي پرندگان خشكي‌زي و آبي به شمار می‌آید.

حکیمی با اشاره به نحوه شناسایی انواع پرندگانی که در البرز زندگی می‌کنند افزود: شناسایی پرندگان با بازديدهاي مداوم ميداني کارشناسان حیات وحش، تهيه عكس و جمع آوري تصاوير پرندگان از ادارات تابعه و عكاسان طبيعت انجام شد.

این مسئول توضیح داد: نتايج حاصل از این اقدامات نشان داد درحال حاضر 235 گونه پرنده از 23 راسته، 56 خانواده و 140 جنس در استان البرز زندگی مي‌كنند.

حکیمی ابراز کرد: 46گونه از اين پرندگان براي اولین بار مشاهده شده و در ليست پرندگان استان قرار گرفته‌اند.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست البرز گفت: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد تعداد پرندگانی که امسال برای اولین بار دراستان مشاهده شده‌اند به نسبت گذشته20 درصد افزايش داشته‌ است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آبگیری تالاب صالحيه (قارپوزآباد) حدود 60 درصد گونه‌ها در این تالاب مشاهده شده‌اند.

وی اضافه کرد:‌ تالاب صالحیه به عنوان محل استراحت، تغذيه و تجديد قوا براي پرندگان زمستان گذران و مهاجر اهمیت زیادی دارد.

این مسئول در پایان گفت: از گونه‌های شاخص پرنده در تالاب صالحیه می‌توان به فلامینگو، درنا، تنجه، آنقوت، آووست، اردک سرحنایی، سرسبز و نوک پهن ، انواع کاکایی‌ها و ... می‌توان اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار