رییس مرکز بهداشت خوزستان از بهره‌برداری 16 مرکز بهداشتی درمانی روستایی در استان تا پایان سال جاری خبر داد
کد خبر: ۲۲۳۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴ 03 May 2016
دکتر شکرالله سلمان زاده با اشاره به آغاز عملیات ساخت مرکز بهداشتی درمانی روستایی گمبوعه در شهرستان حمیدیه از امروز، اظهار کرد: ایجاد مراکز بهداشتی درمانی در روستاهای استان موجب تحول ارایه خدمات بهداشتی درمانی این مناطق خواهد شد.

وی با بیان این‌که ارایه مراقبت‌های اولیه سلامت به روستاها اولویت دارد، افزود: اولویت پیشگیری بر درمان، اولویت درمان سرپایی بر درمان بستری و الویت ارایه مراقبت سلامت در مناطق روستایی و کم‌برخوردار بر شهرها از ویژگی‌های مراقبت‌های اولیه سلامت است.

سلمان‌زاده ادامه داد: در راستای برخورداری کلیه روستاهای استان از مراکز بهداشتی درمانی، تا پایان امسال 16 مرکز بهداشتی درمانی روستایی ایجاد و به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: تاکنون 60 مرکز بهداشتی درمانی روستایی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به بهره‌برداری رسیده است؛ در این مراکز، مجموعه‌ای کامل از تیم سلامت به رهبری یک پزشک و ماما فعالیت می‌کنند و پزشک و مامای تیم بر مراقبت‌های بهداشتی نظارت دارند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در این مراکز واحدهای دندان‌پزشکی و خدمات بهداشتی خانواده نیز وجود دارند و در زمینه ارایه خدمات پیشگیری و درمان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان این‌که با بهره‌برداری از 16 مرکز بهداشتی درمانی روستایی دیگر تا آخر امسال، هیچ روستایی در استان وجود نخواهد داشت که از مراکز بهداشتی درمانی روستایی برخوردار نباشد؛ گفت: این مراکز بهداشتی درمانی در روستاهای تابعه شهرستان‌های لالی، دشت‌آزادگان، ایذه، شوشتر، امیدیه، حمیدیه، کارون و اهواز ایجاد خواهند شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار