رئیس دفتر تبلیغات ‌اصفهان:
تابناک: رئیس دفتر تبلیغات ‌اصفهان گفت: ششمین همایش ادیان توحیدی پنج‌شنبه این هفته در اصفهان برگزار می‌شود و با توجه به سفر رئیس جمهور به اصفهان، فرصت مناسبی برای ایجاد فضای ملاقات و گفت‌وگوی رهبران ادیان با روحانی فراهم شده است.
کد خبر: ۲۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸ 01 February 2015

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌رضا ارزانی صبح امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری همایش ادیان توحیدی در اصفهان اظهار داشت: از 6 سال پیش، برگزاری سالانه همایش بین‌المللی ادیان توحیدی در اصفهان کلید خورد که امسال ششمین دوره آن با حضور رهبران مختلف ادیان در ایران برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: ششمین همایش بین‌المللی ادیان توحیدی پنج‌شنبه هفته جاری با حضور چهره‌های علمی و تخصصی ادیان مختلف ایران برگزار می‌شود.

رئیس و دبیر علمی ششمین همایش بین‌المللی ادیان توحیدی خاطرنشان کرد: هر سال این همایش بر روی یک محور خاص برگزار می‌شود که امسال این همایش با موضوع ادیان توحیدی و مسائل دینی جهان معاصر در تالار اصلی هتل عباسی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در ششمین همایش بین‌المللی ادیان توحیدی 209 مقاله علمی به دبیرخانه رسیده، بیان کرد: این همایش در 4 محور برپا می‌شود کلیات مفهوم شناسی، روش‌شناسی و مسئله شناسی مطالعه فرهنگ نگرانه به جایگاه ادیان توحیدی، جایگاه ادیان توحیدی در عرصه فرهنگی و چالش‌ها و فرصت‌ها ، ادیان توحیدی مناسبات فرهنگی و کارکردهای بین‌المللی از این محورها است.

ارزانی خاطرنشان کرد: از 10 روز پیش ارزیابی مقالات صورت گرفته و به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 36 مقاله برگزیده شده است.

وی افزود: این همایش شامل 2 نشست است که نشست عمومی از ساعت 8:30 تا 12 در تالار اصلی هتل عباسی برگزار می‌شود و نشست تخصصی بعدازظهر به منظور ارائه 36 مقاله برتر در دو پنل تخصصی از ساعت 14 تا 17:45 بعدازظهر در محل دفتر تبلیغات اسلامی واقع در خیابان حافظ برگزاری می‌شود.

رئیس و دبیر علمی ششمین همایش بین‌المللی ادیان توحیدی گفت: در نشست عمومی رهبران ادیان صابئین مندایی، زرتشتیان ایران، رهبر کلمیان و آشورائیان به سخنرانی می‌پردازند و نماینده کاتولیک‌ها و سفیر واتیکان در ایران و اسقف اعظم کلیسای واتیکان، نماینده آیسسکو به عنوان مهمان ویژه حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که با توجه به اشتیاق رهبران ادیان برای ملاقات با رئیس‌جمهور و باتوجه به همزمانی برگزاری این همایش با سفر رئیس جمهور، وی نیز در این همایش حضور داشته باشد.

ارزانی با بیان اینکه در این همایش از توان 20 نهاد بر ای بخش علمی واجرایی ششمین همایش بین‌المللی ادیان توحیدی استفاده شده، بیان کرد: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب، جامعه‌المصطفی، انجمن جامعه‌شناسی ایران، آیسسکو، نهاد ریاست جمهوری و سازمان فرهنگ و ارتباطاتت اسلامی و غیره در این همایش حضور پررنگی دارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار