مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان همدان از تولید 18 هزار تن بذر گندم آبی و دیم در همدان خبر داد.
کد خبر: ۲۱۶۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲ 22 April 2016

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان همدان از تولید 18 هزار تن بذر گندم آبی و دیم در همدان خبر داد.

به گزارش فارس،امیر لاهوتیان با بیان اینکه کمیته فنی بذر امروز با حضور نمایندگان مدیریت امور زراعت، مدیر حفظ نباتات، شرکت خدمات حمایتی، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه وضعیت مزارع بذری بررسی و هماهنگی لازم برای خرید بذور تولیدی به عمل آمد.

وی با اشاره به اینکه در مرحله اول مزارع بذری گندم و جو در سطح بیش از 12 هزار هکتار از اراضی زراعی استان مورد بررسی قرار گرفت، ادامه داد: مبارزه با علف‌های هرز و آفت سن غلات در این 12 هزار هکتار اراضی زراعی انجام شده است.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی همدان به بارندگی‌های امسال اشاره کرد و افزود: بارندگی‎ها موجب شد تا عملیات خوب کاشت و رسیدگی‌های مناسب پیمانکاران در مرحله داشت، شرایط مطلوب مزارع را رقم بزند.

وی با اشاره به اینکه در بیش از 18 هزار تن بذر گندم آبی و دیم در طبقات مختلف پرورشی، مادری و گواهی شده در استان همدان تولید شده است، تاکید کرد: هماهنگی لازم برای خرید بذور تولیدی با هفت شرکت بخش خصوصی و یک شرکت دولتی نیز به عمل آمده است.

لاهوتیان با بیان اینکه سال گذشته 72 هزار تن انواع کود شیمیایی در همدان تأمین شد، ادامه داد: از 77 هزار تن انواع کود شیمیایی تأمین شده، 65 هزار و 864 تن بین کشاورزان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه از بین کودهای شیمایی توزیع شده بین کشاورزان 48 هزار و 273 تن کود ازته بود، بیان کرد: 13 هزار و 319 تن کود فسفاته و 4 هزار و 272 تن کود پتاسه نیز بین کشاورزان توزیع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار