انتقال 30 میلیارد ریال از بودجه معاونت زنان به بهزیستی
تابناک تهران - «30 میلیارد ریال از بودجه معاونت زنان ریاست جمهوری به جیب بهزیستی رفت» این تیتری بود که برخی از خبرگزاری ها برای انتشار خبر تصمیم دیروز مجلس انتخاب کردند. تصمیمی که برخی ها آن را به دلیل مخالفت عده ای نماینده ها با عملکرد معاونت زنان می دانستند اما عبدالرضا مصری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نظر دیگری دارد.
کد خبر: ۲۱۴۷۹۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۸ 19 April 2016

این روزها که نماینده های مجلس شورای اسلامی مشغول بررسی ابعاد مختلف بودجه سال جاری هستند هر روز خبر جنجالی درباره این نحوه تخصیص بودجه ها شنیده می شود. بهضی از این خبرها مانند افزایش وام ازدواج جوانان از سه میلیون به ده میلیون تومان دهان به دهان می چرخند و بعضی خبرهای دیگر صرفا توسط کارشناسان تحلیل می شوند. خبر اختصاص 30 میلیارد ریال از محل اعتبارات معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری به بهزیستی هم در همین دسته قرار می گیرد.

عبدالرضا مصری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره این تصمیم به تابناک می گوید: «این طور نبوده که انتقال این اعتبار از بودجه معاونت زنان به کاری غیر از امور زنان اختصاص داشته باشد بلکه مصوب شده این 30 میلیارد ریال توسط بهزیستی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و حمایت از زنان و دختران آسیب‌دیده هزینه شود. بنابراین می توان گفت که فقط نهاد هزینه کننده فرق کرده است نه موضوع اعتبار. مهم این است که بودجه مربوط به زنان و دختران برای خودشان هزینه شود».

جالب این است که پیشنهاد این انتقال اعتبار از سوی زهره طبیب زاده دیگر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ارائه شده کسی که بارها درباره زیاد بودن بودجه معاونت زنان نهاد ریاست جمهوری نسیت به عملکرد آن انتقاد کرده بود اما مصری ارتباط این دو موضوع را نفی می کند و می گوید: «از نظر من چنین پیشنهاد و تصمیمی برخواسته از انتقاد نسبت به معاونت زنان نهاد ریاست جمهوری نبوده است بلکه نمایندگان موافق اعتقاد داشتند بهزیستی بهتر می تواند در این زمینه عمل کند و ابزارهای این کار را در اختیار دارد البته این حرف ها به این معنی نیست که دیگر معاونت زنان در زمینه پیشگیری از آسیب های حوزه زنان و حمایت از آنها مسئولیتی ندارد بلکه می توان گفت به نوعی نهاد دیگری هم در این کار شریک شده است.»

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار