مدير عامل جمعيت هلال احمر استان خوزستان گفت:با فروكش كردن سيلاب وضعيت در مناطق سيلزده استان خوزستان رو به عادي شدن پيش مي رود.
کد خبر: ۲۱۴۵۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴ 18 April 2016
علی خدادادی ظهر دوشنبه در حاشيه امداد رساني به روستاييان سيلزده منطقه آهو دشت شوش در شمال خوزستان افزود:سيلاب فروكش كرده و چهار روستاي شوش نيز كه مسير تردد آنها قطع شده و در محاصره سيلاب مي باشند با تلاش ستاد بحران اين شهرستان جاده آنها در حال بازگشايي است.

وي افزود:روستاييان ساكن در اردوگاه منطقه آهودشت در بخش شاوور شوش ساعاتي پيش از سكنه تخليه شده و ساكنان اين اردوگاه به روستاهاي خود بازگشتند.

مدير عامل جمعيت هلال احمر خوزستان گفت:اردوگاه برپا شده از سوي جمعيت هلال احمر در منطقه سيلزده شعيبيه شوشتر نيز با تخليه سكنه و بازگشت روستاييان به زادگاهشان جمع آوري شد.

وي افزود:در پي وقوع سيل در استان خوزستان جمعيت هلال احمر در سه نقطه حادثه ديده در شوش ، شوشتر و حاشيه اهواز وارد عمل شده و به امداد رساني پرداخت و خانوارهاي ساكن در روستاهاي سيلزده را كه در محاصره آب قرار داشتند با مشاركت ساير دستگاههاي امدادي و ستادهاي بحران جابجا كرد.

خدادادي با اشاره به انجام روزانه تا چهار سورتي پرواز بالگرد جمعيت هلال احمر براي كمك رساني به سيلزدگان گفت:800 امدادگر استان خوزستان در امر امداد رساني به سيلزدگان مشاركت مستقيم داشتند.

وي تاكيد كرد:توزيع آب آشاميدني بين اهالي روستاهايي كه دسترسي به آب آشاميدني بهداشتي ندارند از سوي هلال احمر همچنان ادامه دارد ضمن اينكه كمك هاي جمعيت هلال احمر تا عادي شدن شرايط و اسكان روستاييان در محل زندگيشان همچنان ادامه دارد.

مدير عامل جمعيت هلال احمر خوزستان همچنين از كمك هاي مردم نوعدوست استان خوزستان به سيلزدگان و نيز پيگيري نماينده ولي فقيه در اين استان در اين راستا تقدير كرد.

طغيان رودخانه دز موجب آبگرفتگي تعدادي از روستاها در شهرهاي دزفول ، شوش ، شوشتر و نيز چند روستاي حاشيه شهر اهواز شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار