نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:
آیت الله شبستری اظهار کرد: در این خصوص، پيش‌بينی‌‌های مقام‌معظم رهبری در زمينه بی‎نتيجه بودن برجام مشخص شده است و همچنین بدعهدی و بهانه‌گیری آمريكا نیز برای جهانيان آشكار شد.
کد خبر: ۲۱۳۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱ 17 April 2016
نماينده ولی فقيه در استان آذربايجان شرقی، اظهار کرد: تولید موشک‌های دوربرد با قابلیت سه هزار كيلومتر، یکی از دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی طی سال‌های پس از انقلاب می‌باشد که دستیابی ایران به تولید انبوه این موشک‌ها، برای دشمنان و استکبار جهانی به هیچ عنوان قابل هضم نیست.

به گزارش تابناک تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در مراسم رژه نيروهای مسلح به مناسبت روز بزرگداشت ارتش جمهوری‌اسلامی و نيروی زمينی، با اشاره به توانمندی‌های ارتش جمهوری اسلامی، بیان کرد: معنویت نیروها، تخصص بالا و تعهد و اخلاص در عمل نيروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران، اجازه كم‌ترين خودنمایی را نیز به دشمنان را نمی‌دهد.

وی افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، با آموزش‌های مدرن و بومی‌سازی تاکتیک‌های دفاعی و همچنین با انجام رزمایش های مختلف از آمادگی بالایی برخوردار بوده و نسبت به سال‌های قبل با تجربه‌تر شده و تحت فرماندهی کل قوا از کشور اسلامی ما دفاع کرده و لحظه‌ای درنگ نخواهند کرد.

وی ادامه داد: با توجه به پيشرفت‎های ايران در حوزه تجهيزات و ادوات دفاعی، در این زمینه با تکیه بر فرماندهی مدبرانه و حکیمانه کل قوا و همچنین استفاده از دانش بومی به مرحله‌ای از توسعه رسیده‌ایم  که دشمنان اسلام و انقلاب دچار سردرگمی شده و برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران درصدد توطئه جویی و بهانه‌تراشی هستند.

آیت‌الله مجتهد شبستری با اشاره به اینکه مسایل موشکی و دفاعی ایران به معاهدات برجام ارتباطی ندارد، گفت: فعاليت‌های موشكی ايران اقدامی برای دفاع از حاکمیت خود می‌باشد و اينكه آمريكا به بهانه اين اقدام دفاعی، مسائل مربوط به برجام را تحت‌تاثير قرار می‌دهد، نشان‌دهنده بهانه‌تراشی‌های آنان برای جلوگیری پيشرفت مردم ايران است و برجام نیز معاهده‌ی مستقلی است كه در هيچ کجای آن در رابطه با فعاليت‌های موشكی مخالفتی نشده است.

وی اظهار کرد: در این خصوص، پيش‌بينی‌‌های مقام‌معظم رهبری در زمينه بی‎نتيجه بودن برجام مشخص شده است و همچنین بدعهدی و بهانه‌گیری آمريكا نیز برای جهانيان آشكار شد.

وی بیان کرد: از ویژگی‌های بارز نیروهای مسلح ایران، مکتبی و علوی بودن آن‌هاست که اين نيروهای مخلص با فرماندهی حكيمانه و شجاعانه رهبر انقلاب به مرحله‌ای رسیده‌اند که استکبار جهانی نه تنها نمی‌تواند کم‌ترین تعرضی بکند، بلکه حتی توان اندیشه‌ی تجاوز را نیز نمی‌تواند در ذهن خود داشته باشد.

امام جمعه تبريز، صدور فرمان امام‌خمينی(ره) مبنی بر نام‌گذاری 29 فروردين به عنوان روز ارتش را نشانه‌ای مناسب و عالی به‌منظور تجليل از رشادت‌ها و حماسه‌آفرينی‌های اين نيروی جان بر كف دانست.

وی افزود: ارتشيان دلاور ايران به جز برخی موارد در زمان رژيم قبل نيز انسان‌هايی وارسته و متدين بودند كه دل‌های آن‌ها نیز متمایل به اسلام و رهبری بود.

آيت الله مجتهدشبستری گفت:  فداكاری‌های ارتش در سال‌های پس از انقلاب به ويژه در خاموش كردن غائله‌های ضد انقلاب در كردستان و شمال كشور  از یادها نرفته است و همچنین مهم‌ترين اثر ارتش دلاور در دوران هشت سال دفاع مقدس می‌باشد که دفاعی بی‌نظير از خود نشان داده و با جان‌فشانی‌های خود، اجازه خودنمایی را از دشمنان گرفتند.

فرمانده قرارگاه عملياتي لشكر 21 حمزه سيدالشهدای آذربايجان نيز در این مراسم، گفت: ارتش جمهوری اسلامی يكی از عوامل موثر و تعيين كننده در پيروزی انقلاب اسلامی بوده است و بدون ترديد پيوستن ارتشيان به مبارزان راه انقلاب از جمله كارنامه‌های درخشان اين نيرو طی سال‌های گذشته بوده است.

امير سرتيپ دوم نادر نجفی اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی از بدو پيروزی انقلاب در كنار مردم بوده و در دفاع از ميهن اسلامی ذره‌ای كوتاه نيامده است كه حضور 10 ساله ارتش در مناطق عملياتی دوران دفاع مقدس از سال 1358 تا 1368 و همچنین فدا کردن 48 هزار شهيد گلگون كفن نمونه بارز اين فداكاری‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: در طی دوران دفاع مقدس دو ميليون و 500 هزار سرباز و 247 هزار از نيروهای كادر ارتش در قالب يگان‌های مختلف در مناطق عملياتی جنوب و غرب كشور حضور پیدا کرده و سهم برزگی را در دفاع از خاك كشور برعهده داشته‌اند.

وی ادامه داد: توانمندی‌های امروز ارتش در مقايسه با سال‌های اول انقلاب بسیار بیشتر شده است و در حال‌حاضر نیز ارتش با ابداع تاكتيك‌های دفاع عامل و غيرعامل سرزمينی و ساخت تجهيزات دفاعی بومی و همچنین تدوين روش‌های مبارزه با تكفيری‎ها از بالاترين سطح آمادگی رزمی برخوردار می‌باشند.

گفتنی است؛ در مراسم روز بزرگداشت ارتش جمهوری اسلامی، يگان‌های مختلف نيروهای مسلح شهر تبريز اعم از نيروی زمينی، نيروی هوایی و هوابرد ارتش، نيروی انتظامی، سپاه عاشورا، بسيج اقشار از مقابل جايگاه ويژه رژه رفته و توانمندی‌های رزمی خود را به نمايش گذاشتند./ایسنا


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار