کد خبر: ۲۱۲۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲ 14 April 2016
تابناک گیلان: این روزها گاهاً حرف و حدیث هایی در خصوص حمایت پنهان اصلاح طلبان از یکی از سه کاندیدای اصولگرای راه یافته به دور دوم انتخابات شنیده می شود. شنیده هایی که مطمئنا اشاعه آن به مذاق سه کاندیدای اصولگرای راه یافته به دور دوم خوش نیامده و حتی ممکن است محلی از اعراب در نزد اصلاح طلبان هم نداشته باشد.

به گزارش خزر، احمد رمضانپور نرگسی، رییس شورای اصلاح طلبان گیلان در خصوص اینکه شنیده می شود شورای مشورتی اصلاح طلبان استان گیلان در حوزه ی انتخابی رشت به صورت غیر رسمی از یک کاندیدای اصولگرا که معتدل تر است به عنوان نفر دوم لیست امید حمایت خواهد شد، گفت: از جمع 54 نفری که پس از بررسی صلاحیت ها توسط شورای نگهبان در حوزه ی انتخابی شهر رشت اعلام شد، تمامی کاندیداهای اصلاح طلب شهر رشت رد صلاحیت شدند و به صورت کامل اصلاح طلبی در شهرستان رشت که تایید شده باشند نداشتیم، مگر یک نفر که ایشان نیز انصراف دادند. اما از جایی که بنده پیش از این در مصاحبه ای گفته بودم که اگر تمام کاندیداهای اصلاح طلبان را رد صلاحیت کنند بازهم با صندوق رای قهر نخواهیم کرد و نهایتاً به اینجا رسیدیم که اگر کاندیدای از اصلاحات و مستقلین و اعتدالیون نبودند بازهم ما اعتقاد داشتیم که انتخابات را دو قطبی کنیم.

وی افزود: از فواید دو قطبی شدن انتخابات شرکت گسترده ی مردم در پای صندوق های اخذ رای بود که این همان منشور انتخاباتی ای بود که مقام معظم رهبری در نظر داشتند که اگر شرکت در انتخابات گسترده باشد، این شرکت، امنیت کشور را مستحکم خواهد کرد، این شرکت در واقع اقتدار کشور را بالا می برد. ما هم که خودمان را متعلق به انقلاب می دانیم. هر چند که تمام کاندیداهای ما را رد صلاحیت کردند اما براساس همین منشور انتخاباتی سعی کردیم که قهر نکنیم و دلخور نشویم تا مشروعیت کشور را به رخ نظام سلطه بکشانیم.

احمد رمضانپور نرگسی ادامه داد: پس از مشخص شدن تایید صلاحیت ها دو جبهه وجود داشت، جبهه ی اصولگرایان و جبهه اصلاحات. شورای مشورتی از جمع افراد تایید صلاحیت شده سه نفر را انتخاب کرد که اگر توجه داشته باشیم در جمع 6 نفر اول انتخابات، سه نفر از جبهه اصولگرایان و 3 نفر از جبهه اصلاحات حضور داشتند.

رییس شورای اصلاح طلبان گیلان در خصوص حمایت از نفر دوم در رشت و انتخاب یک نفر از جمع اصولگرایان برای لیست امید اذعان داشت: سوال بنده این است با توجه به اینکه در حال حاضر از جمع 4 نفره ی کاندیداها برای مرحله ی دوم، تنها یک نفر از لیست امید حضور دارد، آیا اگر نتیجه ی انتخابات برعکس می شد، اصولگرایان چنین تصمیمی میگرفتند؟! قطعا پاسخ منفی است. زیرا مشی و استراتژی آنها متفاوت است، نوع نگاه آنها به مسایل کشور متفاوت است و اینکه کاندیدای اصلاح طلبان در لیست اصولگرایان باشد امکان پذیر نیست و عکس این قضیه نیز صادق است و منطقی نیست که کاندیدای اصولگرایان در لیست اصلاح طلبان باشد.

وی تصریح کرد: تنها کاندیدای ما که در لیست امید باقی مانده است دکتر حسنی است. از جمع سه نفر باقی مانده در لیست اصولگرایان نیز قطعا یک نفر به بهارستان راه خواهد یافت و ما آنچه را که مردم انتخاب خواهند کرد برای ما قابل احترام است. ما بارها گفته ایم که هم دوست داریم در انتخابات پیروز باشیم و هم در اخلاق.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار