مديرعامل شركت قطار شهري مشهد در مراسم آغاز حفاري خط سه قطار شهري، واقع در ميدان فردوسي، از اتصال اين خط به حرم رضوي خبر داد.
کد خبر: ۲۰۹۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸ 10 April 2016

به گزارش خبرگزاري تابناك خراسان رضوي، كيانوش كيامرز، مدیرعامل شركت قطارشهری مشهد عصر شنبه در این مراسم گفت: خط سه قطار شهری طولانی‌ترین خط متروی این کلان‌شهر است که این امر یکی از ویژگی‌های آن محسوب می‌شود و علاوه بر این به علت دارا بودن ایستگاه باب‌الجواد، قطار شهری مشهد مستقیم به حرم مطهر رضوی متصل می‌شود.
وي افزود: خط سوم قطار شهری در سه مرحله عملیاتی به اجرا در می‌آید و بر این اساس میدان فردوسی تا پارك شاهین، میدان فردوسی تا منطقه الهیه و پارك شاهین تا شهرك ابوذر باید حفاری شود.
 
كیامرز در ادامه گفت: این خط قطار شهری مشهد با 28.5 كیلومتر طول دارای 24 ایستگاه است و منطقه منطقه الهیه را به شهرك ابوذر متصل می‌كند.  
همچنين اظهار كرد: مرحله ابتدایی حفاری خط سوم قطار شهری مشهد از میدان فردوسی تا پارك شاهین خواهد بود كه پایانه مسافربری مسیر انتهایی آن است.
 
مدیرعامل شركت قطارشهری مشهد افزود: مرحله یك خط سوم قطار شهری بالغ بر 10 كیلومتر و 800 متر مسیر دارد كه هفت ایستگاه در آن راه‌اندازی خواهد شد، مرحله دو آن نیز 12 ایستگاه را در 13 كیلومتر به خود اختصاص داده و در مرحله سوم تنها 4 كیلومتر و 500 متر مورد حفاری قرار خواهد گرفت.
 
وي با اشاره به خط دوم قطار شهري گفت: عملیات حفاری مسیر 14،5 كیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر تا منطقه طبرسی شمالی توسط دو دستگاه تی.بی.ام از تیر ماه 1390 آغاز و تاكنون بیش از 14 كیلومتر آن حفر شده است.  
گفتني است در مجموع چهار خط برای قطار شهری مشهد تعریف شده كه خط یكم آن به طول 19 كیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وكیل آباد سال 1389 به بهره برداری رسید و هم اكنون روزانه بطور میانگین 120 هزار نفر را در این مسیر جا به جا می كند.  



منبع: ايرنا
برچسب ها: قطار شهری ، حرم رضوی ، مشهد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار