رئیس شورای اسلامی شهر یزد از اختصاص 500 میلیون ریال به زیرسازی جاده قدیم روستای خویدک با تصویب اعضای شورای این شهر خبر داد.
کد خبر: ۲۰۸۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵ 07 April 2016

به گزارش تابناک یزد،حجت‌الاسلام عباس زارع، در حاشیه بازدید اعضای شورای اسلامی شهر یزد از جاده روستای خویدک اظهار داشت: عملیات زیرسازی آسفالت جاده قدیم خویدک در حال اجراست که این عملیات باید تسریع شود.

وی بیان کرد: این جاده مورد بازدید اعضای شورای شهر، بخشدار مرکزی یزد و دهیار روستای خویدک قرار گرفت تا هر چه سریع‌تر مشکلات موجود در مسیر بهسازی این جاده برطرف شود و راه برای تردد مردم روستا هموار شود.

زارع خاطرنشان کرد: پیش از این نیز لایحه‌ای توسط شهردار یزد به منظور تامین هزینه زیرسازی جاده قدیم روستای خویدک به شورای اسلامی شهر یزد ارسال شده بود که این لایحه توسط اعضای شورا مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس شورای شهر یزد ادامه داد: پس از بررسی‌های به عمل آمده، اعضای شورای شهر، تخصیص 500 میلیون ریال اعتبار برای تامین هزینه‌های زیرسازی جاده قدیم روستای خویدک را تصویب کردند.

زارع با بیان اینکه جاده خویدک یکی از جاده‌های مهم روستایی به شمار می‌رود و مسیر یزد به بافق را نیز تسهیل می‌کند، یادآور شد: با بهره‌برداری از این مسیر که در پشت قلعه خویدک قرار دارد، تردد وسایل نقلیه‌ای که از شهرستان بافق  وارد شهر یزد می‌شوند از این مسیر انجام خواهد شد و  ضمن کاهش تصادفات، طول مسیر هم نسبت به مسیر فعلی  کوتاه‌تر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خویدک از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیاری نیز بهره‌مند است، افزود: وجود مکان‌های تاریخی نظیر قلعه خویدک، قدمگاه امام رضا(ع)، چهار بادگیر، آسیاب آبی و آب‌انبار حاج سید حسین از مهم‌ترین جاذبه‌های این روستا است که در صورت ایجاد زیرساخت‌هایی نظیر راه، می‌توان این جاذبه‌ها را در معرض بازدید گردشگران قرار داد.

به گزارش فارس، روستای خویدک در فاصله 20 کیلومتری از مرکز استان یزد و در مسیر جاده یزد ـ بافق قرار دارد و از روستاهای بخش مرکزی شهرستان یزد به شمار می‌رود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار