اولین برنامه نود سال 1395 بدون جنجال به پایان رسید. این برنامه که به ماجرای میزبانی ایران و عربستان در زمین سوم و مباحث تیم ملی و لیگ برتر می پرداخت همچنان انتخاب بهترین مربی بعد از انقلاب را به عنوان سوژه اول اش داشت و در نهایت با انتخاب حداکثری علی پروین به پایان رسید.
کد خبر: ۲۰۶۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴ 05 April 2016

اولین برنامه نود سال 1395 بدون جنجال به پایان رسید. این برنامه که به ماجرای میزبانی ایران و عربستان در زمین سوم و مباحث تیم ملی و لیگ برتر می پرداخت همچنان انتخاب بهترین مربی بعد از انقلاب را به عنوان سوژه اول اش داشت و در نهایت با انتخاب حداکثری علی پروین به پایان رسید. 

به گزارش وبسایت نود، عادل فردوسی پور در ابتدا با تبریک سال جدید گفت انشاءالله سال ۹۵ سال بسیار خوبی برای فوتبالمان در مسابقات مقدماتی جام جهانی و برای ورزش کشورمان در مسابقات المپیک باشد.

مجری برنامه نود در ادامه گفت امسال یکی از بهترین لیگ های تاریخمان را سپری می کنیم و پرگل ترین هفته لیگ را داشتیم. الان چندین تیم شانس قهرمانی دارند و چندین ترین احتمال دارد سقوط کنند و اوج هیجان در لیگ حاکم است.

 نظرسنجی این برنامه به انتخاب بهترین مربی ایرانی پس از انقلاب اختصاص داشت تا یکی از مربیان تیم منتخب پس از انقلاب معرفی شود.

پس از این برنامه یک نظرسنجی درباره انتخاب بهترین مربی خارجی پس از انقلاب هم برگزار خواهد شد. 

گزینه های نظرسنجی به ترتیب علی پروین با سابقه قهرمانی در بازی های آسیایی پکن، منصور پورحیدری با سابقه قهرمانی در بازی های آسیایی بانکوک، امیر قلعه نویی با سابقه ۵ قهرمانی در لیگ و محمد مایلی کهن با سابقه مقام سومی در جام ملت های آسیا بودند. این چهار گزینه حتما سابقه هدایت تیم ملی را داشته اند و حداقل ۱۵ بار روی نیمکت این تیم نشسته اند.

مجری نود نام ۵ مربی را برشمرد که می توانستند در میان گزینه های نظرسنجی باشند اما هرکدام بنا به دلایلی قرار نگرفتند. حسن حبیبی که در دوران جنگ تیم ملی را به المپیک رساند و پرویز دهداری که معلم اخلاق فوتبال بود اما تجربه ثابت کرد افرادی که در دهه های اخیر فعالیت نکرده بودند رای پایینی کسب می کردند و به همین خاطر در نظرسنجی قرار نگرفتند. علی دایی در عرصه باشگاهی یک قهرمانی لیگ و دو حذفی به دست آورد اما در تیم ملی موفق مسیرش را به دلیل اخراج ادامه بدهد و کارنامه خوبی به جا بگذارد. افشین قطبی به قهرمانی لیگ با پرسپولیس رسید و تنها مربی لژیونر فوتبال ایران در ژاپن بود اما در تیم ملی به نتیجه شاخصی نرسید. جلال طالبی هم یک نتیجه عالی در جام جهانی مقابل آمریکا گرفت ولی در جام ملت های آسیای ۲۰۰۰ موفق نبود.

در میان مربیان باشگاهی هم افرادی چون فیروز کریمی، مجید جلالی، حسین فرکی و فرهاد کاظمی موفق و نزدیک به گزینه های نظرسنجی بودند.

تیزری از خلاصه آنچه در برنامه امشب نود خواهید دید پخش شد که شامل بخش های زیر بود: 
-بررسی عملکرد تیم ملی جوان شده در راه صعود به دور نهایی مقدماتی جام جهانی
-بازگشت پرسپولیس ۱۰ نفره به لیگ در روز سکوت آزادی
-تساوی آبی های صدرنشین به نفع حریفان
-نسخه جدید داب اسمش ها و چالش های مردمی نود

آمار عملکرد و افتخارات گزینه های نظرسنجی برنامه نود مرور شد.

خلاصه و حواشی بازی های تیم ملی مقابل هند و عمان در مرحله انتخابی جام جهانی پخش شد.

افشین پیروانی مدیر تیم ملی فوتبال به استودیو برنامه آمد و گفتگو با او درباره مشکلات و کمبود امکانات تیم ملی فوتبال و اختلافات داخلی فدراسیون فوتبال آغاز شد.

نمرات بازیکنان تیم ملی در مسابقه برابر هند و عمان توسط تیم آنالیز برنامه نود اعلام شد:

مصاحبه ای با نصرالله سجادی معاون وزیر ورزش و اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال در زمین کمپ تیم های ملی و صحبت درباره وضعیت این زمین پخش شد.

قرعه کشی مسابقه پیام کوتاه هفته گذشته به کمک پیروانی انجام شد. ۲۱۲۹ نفر در نظرسنجی این هفته از خارج کشور شرکت کرده بودند.

عادل فردوسی پور گفت برای منصور پورحیدری و عباس کیارستمی یکی از مفاخر هنر آرزوی سلامتی می کنیم و به جواد نکونام که مادربزرگش را از دست داد و خسرو والی زاده که در غم از دست دادن مادرش به سوگ نشست تسلیت می گوییم.

وی همچنین گفت از شما بینندگان عزیز تشکر می کنیم که نسبت به من، محمدحسین میثاقی و برنامه نود در برنامه سه ستاره خیلی لطف داشتید و رای دادید.

فردوسی پور در ادامه گفت از این هفته به بعد یک جایزه یک میلیون تومانی برای برنده مسابقه پیش بینی سایت برنامه نود خواهیم داد و در انتهای فصل نیز برنده یک دستگاه خودرو جایزه خواهد گرفت.

مدبر مدیر شرکت تجهیز و توسعه اماکن ورزشی روی خط تلفنی آمد و درباره آخرین وضعیت نصب صندلی در طبقه دوم ورزشگاه آزادی و تکمیل ورزشگاه نقش جهان توضیح داد. وی گفت در اولین جلسه شورای معاونان وزارتخانه، وزیر ورزش دستور داد تا صندلی گذاری طبقه دوم ورزشگاه آزادی انجام شود و ما هم از چند روز دیگر و حداکثر ۱۰ روز دیگر صندلی گذاری را شروع کنیم. این کار تا شهریورماه و قبل از شروع لیگ بعدی تمام خواهد شد.

آنالیز مسابقات تیم ملی در رقابت های مقدماتی جام جهانی در ادامه روی  آنتن رفت.

علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال روی خط برنامه آمد و به انتقادات مطرح شده توسط پیروانی درباره کمبود امکانات تیم ملی پاسخ داد.

صحبت های اسدی باعث شد پیروانی در مقام پاسخگویی برآید و ادعا کند آقای اسدی در اولین نشست خود با کی روش به سرمربی پرتغالی تیم ملی گفته من از نظر فنی تو را قبول ندارم و کاری برا فوتبال ما نکرده ای. همین صحبت در اولین دیدار دو نفر سنگ بنای تمام اختلافات و مشکلات بعدی بوده است.

اسدی با انتقاد از صحبت های مطرح شده در جلسه ای که پیروانی در آن حضور نداشته گفت تمام حرف من این نبوده و فقط گوشه ای از آن جدا و درست نیست چنین حرف هایی مطرح شود. من هم خیلی صحبت ها دارم که کمکی به فوتبال ما نمی کند و قصد ندارم آنها را بازگو کنم.

پس از این صحبت های اسدی پیروانی که از نحوه جواب دادن اسدی ناراحت شده بود گفت ما بالاخره نفهمیدیم کوچک ایشان هستیم یا بزرگ و طبق صحبت های آقای اسدی این وسط یا کی روش دروغ می گوید یا جناب اسدی. من از شما که می گویید فوتبال بازی کرده اید توقع ندارم بگویید زمین کمپ تیم ملی خوب است اگر این زمین خوب بود که ما به دنبال گرفته بهانه بیخود نبودیم.

نود درجه و مرور طنز اتفاقات بازی های لیگ بخش بعدی بود که شامل این لحظات بود: صاف شدن لاستیک های سایپای مجید جلالی، مشاهده دوقلوهای دغاغله در لیگ، حفاظت سوشا مکانی از درهای ورزشگاه آزادی و تبدیل شدن به بازیکن در حد ال کلاسیکو، روش دکلره کردن موهای میثم حسینی و سفید کردن دور موهای بقیه بازیکنان، بی حس کردن بازیکن قطع نخاع شده، پیدا شدن راه حل گل به خودی های حنیف و...

 کلیپ موسیقی زیبا از لحظه های ناب هفته بیست و چهارم لیگ برتر قسمت بعدی بود.

خلاصه مسابقه گسترش فولاد و ذوب آهن و شکست سنگین شاگردان قلعه نویی در ادامه پخش شد.

ترین های هفته بیست و چهارم لیگ برتر پخش شد که شامل موارد زیر بود: 
حرکات تکنیکی برتر هفته: احمد نورالهی/ پرسپولیس، پیمان شیرزادی/ استقلال خوزستان ، سعید آقایی / تراکتورسازی، قاسم حدادی فر / ذوب آهن، سروش رفیعی - دو بار/ تراکتورسازی، احسان پهلوان/ ذوب آهن، حسین پاپی/ سپاهان، عبدالله ناصری/ فولاد خوزستان، معین عباسیان/پدیده، فرید بهزادی/صبا، حمیدرضا علی عسگری/سیاه جامگان، محسن مسلمان/پرسپولیس، پیام صادقیان/صبا، علی علیپور/پرسپولیس
موقعیت از دست رفته هفته: حمید علی عسگری مقابل پرسپولیس
کار تیمی برتر هفته: پدیده مقابل استقلال اهواز
پاس گل برتر هفته: خسرو حیدری مقابل استقلال خوزستان
مهار برتر هفته: وحید طالب لو مقابل استقلال خوزستان
گل برتر هفته: رسول نویدکیا مقابل ملوان

جدول لیگ برتر و گلزنان و برنامه هفته آینده مرور شد.

تیم منتخب هفته ۲۴ لیگ برتر براساس نمرات تیم آنالیز برنامه نود اعلام شد که مهدی طارمی و محمد ابراهیمی با کسب نمره یک برترین بازیکنان هفته بودند.

تقویم نود و مرور اتفاقات نوستالژیک فوتبال مصادف با هفته جاری پخش شد که شامل بخش های زیر بود:
۱۶ فروردین ۴۷ اولین داربی تاریخ
۱۰ فروردین ۸۱ پرسپولیس ۱-۱ استقلال با گل نیکبخت و علیزاده
۱۴ فروردین ۶۹ تولد کریم انصاری فرد
۱۰ فروردین ۸۴ کره شمالی ۰-۲ ایران
۱۵ فروردین ۸۵ پرسپولیس ابومسلم با گل فوق العاده خلعتبری
همراه با گل خلعتبری گل زیبای رضا نوروزی ۱۵ فروردین ۸۸  به سپاهان گل هفته شد
۱۵ فروردین ۸۹ سالروز ورود کی روش به ایران که ۵ ساله شد
۱۲ فروردین ۸۸ ایران - سنگال
۱۰ فروردین تولد سرخیو راموس
۱۰ فروردین ۸۹ ذوب آهن ۳-۰ بنیادکار با هدایت اسکولاری
۱۱ فروردین ۹۴ خداحافظی جواد نکونام مقابل سوئد
۴ آپریل ۱۹۶۴ تولد برانکو مدافع چپ پای برزیلی

حاشیه های جالبی از شور و شوق هواداران در شهر اهواز پیش از مسابقه استقلال خوزستان برابر استقلال به تصویر کشیده شد.

مسعود مرادی به عنوان کارشناس داوری به برنامه اضافه شد.

یک بخش از چالش ها و داب اسمش های خلاقانه ارسالی بینندگان برای سایت برنامه نود پخش شد.

خلاصه و حواشی مسابقه استقلال های خوزستان و تهران با تساوی دو تیم صدرنشین لیگ در اهواز بازی بعدی این هفته بود که روی آنتن رفت.

 ساعت ۰۰:۲۶ بامداد برای اولین بار نتایج نظرسنجی منتظر شد که علی پروین با ۶۳،۹ درصد اول بود و امیر قلعه نویی با ۱۷،۸ درصد دوم و منصور پورحیدری با ۱۲،۵ و محمد مایلی کهن با ۵،۸ درصد سوم و چهارم بودند.

علیرضا اسدی یک بار دیگر به بهانه گرفتن میزبانی از باشگاه های ایرانی مقابل نمایندگان عربستان در لیگ قهرمانان آسیا روی خط آمد و صحبت کرده و از عملکرد فدراسیون دفاع کرد.

داوری بازی گسترش فولاد - ذوب آهن بررسی شد که مسعود مرادی در این باره گفت: قبل از گل اول ذوب آهن خطایی روی مرتضی اسدی بازیکن گسترش انجام نشد. تکل شدید میانه میدان بازیکن ذوب آهن باید کارت قرمز 

جریمه می شد در حالی که کارت زرد گرفت.  قبل از گل بعدی ذوب آهن توپ از خط عرضی رد نشده بود و گل صحیح بود. یک پنالتی برای گسترش فولاد اعلام نشد. دقایقی پس از آن پنالتی درستی برای گسترش اعلام شد و پای راست مهاجم این تیم زده شد. پنالتی دوم گسترش فولاد هم درست بود.
مسابقه استقلال خوزستان - استقلال تهران: روی فرشید اسماعیلی در محوطه جریمه خطایی نشد و بازیکن استقلال خودش باعث زمین خوردن خودش شد. سرنگونی پروپیچ در نیمه اول در محوطه جریمه خطایی نبود. قبل از گل استقلال خوزستان در زمین حریف روی پروپیچ بازیکن استقلال خطا شد که از سوی داور اعلام نشد.

مسابقه سایپا مقابل تراکتورسازی بازی بعدی هفته بیست و چهارم بود.

تقابل پرسپولیس و سیاه جامگان در ورزشگاه خالی آزادی با برتری شاگردان برانکو با ۱۰ بازیکن در ادامه نمایش داده شد.

داوری بازی پرسپولیس - سیاه جامگان بررسی شد و کارشناس نود گفت: قبل از گل سیاه جامگان توپ به دست اومانیا مدافع پرسپولیس برخورد کرد و باید پنالتی اعلام می شد که همان توپ تبدیل به گل شد. معین افشار دروازه بان سیاه جامگان تک به تک با طارمی بیرون از محوطه جریمه توپ را با دست زد که باید خطای او اعلام می شد و چون توپ در اختیار مهاجم نبود یک کارت زرد می گرفت. قبل از اعلام پنالتی و اخراج دروازه بان پرسپولیس روی امید عالیشاه در نیمه زمین حریف خطا شد و بازیکن سیاه جامگان فقط برای زدن او رفت. پنالتی و اخراج مکانی درست بود و دلیل اخراج او خطای شدید بود. میثم حسینی در محوطه جریمه روی طارمی پرید و خطا کرد و یک ضربه پنالتی برای پرسپولیس گرفته نشد. برخورد توپ به دست مدافع سیاه جامگان در ادامه پنالتی نبود چون فاصله با توپ نزدیک بود. طبق محاسبه انجام شده وقت اضافه بازی ۹ دقیقه بود که از سوی داور ۴ دقیقه اعلام شد.

بازی راه آهن و نفت با برتری یک بر صفر شاگردان منصوریان بازی بعدی این هفته بود.

علیرضا عزتی کاپیتان نفت تهران به استودیوی برنامه آمد و گفتگوی ویژه با او آغاز شد. عزتی درباره صحبت ها درخصوص فروش باشگاه نفت صحبت کرد و در پاسخ به این سوال که گفته می شود برانکو اول فصل او را می خواسته گفت اول فصل این صحبت بود ولی رسما مطرح نشد. او در اظهارنظری حیرت انگیز هم اعلام کرد مشکلات مالی باشگاه نفت تهران آنقدر زیاد است که برخی بازیکنان این تیم که در خوابگاه هستند شب‌ها دیر می‌خوابند تا صبح دیر از خواب بیدار شوند و صبحانه نخورند چون پول ندارند.

بررسی عملکرد لژیونرهای فوتبال کشور در هفته گذشته قسمت بعدی نود این هفته بود.

 از ۹۰ تا ۹۰ شامل حواشی یک هفته گذشته فوتبال کشور پخش شد که از جمله مهم ترین اتفاقات آن درگیری خلعتبری با تماشاگران روی سکوها، حمله لفظی علی دایی به مدیران باشگاه پرسپولیس، کنار گذاشتن خالد شفیعی از ترکیب تراکتورسازی پس از انتشار شایعه صدور حکم جلب وی بود.

 

سایت برنامه نود و بخش های مختلف آن توسط عادل فردوسی پور بررسی شد و علیرضا عزتی مهمان برنامه نود در مسابقه آن شرکت کرده و بازی های هفته بیست و پنجم را پیش بینی کرد.فردوسی پور در ادامه گفت از این هفته به بعد یک جایزه یک میلیون تومانی برای برنده مسابقه پیش بینی سایت برنامه نود خواهیم داد و در انتهای فصل نیز برنده یک دستگاه خودرو جایزه خواهد گرفت. 

دیدار تیم های سپاهان و ملوان با تساوی دو تیم در اصفهان به پخش رسید.

عزتی که اعلام کرد از میان هافبک ها به بازی کریم باقری و جواد نکونام بیشتر علاقه دارد درپایان گفتگو حرکت جالبی انجام داد و به احترام خداوند که همیشه کمکش کرده از جای خود بلند شد و ایستاد.

 در ادامه بازی پدیده و استقلال با برتری میزبان در مشهد در جدول پخش قرار گرفت.(وبدیو)

در نهایت بازی تیم های فولاد خوزستان و صبای با تساوی بدون گل دو تیم به عنوان آخرین بازی هفته روی آنتن رفت.

داوری بازی راه آهن - نفت تهران بررسی شد و مرادی درخصوص آن گفت: برخورد شدید بازیکن راه آهن با یار نفت تهران به دلیل خطای شدید باید با کارت قرمز جریمه می شد.  همچنین حمدی نژاد به دلیل گذاشتن کف استوک روی کمر بازیکن راه آهن باید از زمین اخراج می شد.

مسابقه سپاهان - ملوان: زمین خوردن علی کریمی در محوطه جریمه پنالتی بود و مدافع ملوان او را گرفت. لوسیانو پریرا پس از زمین خوردن به دلیل لگد زدن به بازیکن ملوان باید اخطار می گرفت. پنالتی سپاهان درست بود و بازیکن با دستش توپ را زد. خطای هند منجر به ضربه کاشته و گل ملوان به درستی اعلام شد.

قسمت هایی از بازی های هفته گذشته لیگ یک پخش شد و در نهایت با پخش آخرین آمار نظرسنجی برنامه این هفته نود ساعت ۱:۴۳ بامداد به پایان رسید.

در پایان با شرکت یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در نظرسنجی علی پروین با ۶۴،۳ درصد آرا از سوی بینندگان به عنوان بهترین مربی ایرانی پس از انقلاب معرفی شد و پس از او امیر قلعه نویی با ۱۷،۹، منصور پورحیدری با ۱۲،۴ و محمد مایلی کهن با ۵،۴ درصد در رده های دوم تا چهارم قرار گرفتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار