مدیر کل شرکت پشتیبانی امور دام استان یزد گفت: سالجاری چهار هزار و ۲۰۰ تن ذرت از کشاورزان دهستان چاهک خریداری شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۵ درصدی داشته است.
کد خبر: ۲۰۶۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵ 04 April 2016

به گزارش تابناک یزد،علی زعیم حسینی با بیان این خبراظهارداشت : خرید ذرت در سال گذشته توسط شرکت تعاون روستایی انجام می شده است که امسال این مهم به عهده شرکت پشتیبانی امور دام گذاشته شد.

وی با اشاره به اینکه 95 درصد ذرت  از دهستان چاهک و مابقی از سایر قسمتهای شهرستان خریداری شده افزود : ناظرین خرید شرکت پشتیبانی امور دام استان یزد از 28 آبان ماه در سه ایستگاه خرید ذرت  روستای چاهک مستقر و تا تاریخ 12 بهمن ماه سال گذشته به صورت مستقیم و  از کشاورزان ذرت خریداری کرده و پرداخت مطالبات نیز از تاریخ شش اسفند ماه آغاز شده است.و تا 17 اسفند کل مطالبات پرداخت گردید.

زعیم حسینی تصریح کرد: قیمت خرید تضمینی ذرت از کشاورزان براساس دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی و کیفیت ذرت از 8000 ریال تا 9600 ربال متغیر بوده که با توجه به کیفیت خوب ذرت امسال در حدود 90 درصد با قیمت 9600 ربال و الباقی نیز به دلیل رطوبت بالا و هکتولیتر پایین تا  9 هزار ریال خریداری شده است.

وی خاطرنشان ساخت : با پیگیری هایی که در سفر پر خیر و برکت رئیس جمهور به استان یزد انجام شد این مطالبات زودتر از دیگر استانهای کشور و به صورت یک جا به آنها پرداخت گردید
مدیر کل شرکت پشتیبانی  امور دام استان با اشاره به حمل سریع ذرت خریداری شده از دهستان چاهک به انبارهای شرکت در استان گفت : این شرکت حتی حمل و نقل ذرت را به باربری منطقه واگذار کرد تا هزینه حمل  نیز از روستا خارج نشود.

 وی ضمن بیان کیفیت بسیار عالی ذرت امسال در دهستان چاهک اظهار داشت: فقط در حدود پنج درصد ذرت از کشاورزان مروست خریداری شده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی این سازمان نیز گفت :سطح زیر کشت ذرت دانه ای در استان یزد 2435 هکتار است که شهرستان خاتم با 2300 هکتار بیشترین سطح زیر کشت ذرت دانه ای را در استان یزد به خود اختصاص داده است.
سید علیمحمد ضیاء کاشانی افزود: متوسط عملکرد امسال ذرت دانه ای در استان 6  تن در هکتار بوده بدین معنی که امسال بیش از 14 هزار تن ذرت دانه ای در استان یزد برداشت شده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی استان یزد گفت : سطح زیر کشت ذرت در استان یزد 2835 هکتار است  که 2435  هکتار آن به کشت ذرت دانه ای و 400  هکتار آن به کشت ذرت علوفه اختصاص دارد.
وی از کاشت مزارع الگویی برای کشاورزان ذرت کار در شهرستان های ابرکوه و خاتم خبر داد و گفت این معاونت در راستای حمایت از کشاورزان 40 تن بذر گواهی شده ی ذرت و 100 تن انواع کود شیمیایی در اختیار آنان قرار داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار