تابناک کهگیلویه وبویراحمد:
اگر دنبال مناطق زیبای این استان کهگیلویه وبویراحمد هستید یکی از این مقاصد خوب و بکر منطقه ی موگرمون واقع در شهرستان لنده است.
کد خبر: ۱۹۹۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱ 18 March 2016
تابناک کهگیلویه وبویراحمد،اگر مسافر نوروزی هستید و به دنبال جاهای دیدنی و بکر هستید بی شک استان کهگیلویه وبویراحمد یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید به عنوان مقصد سفر برای خود تعیین کنید.
اگر دنبال مناطق زیبای این استان کهگیلویه وبویراحمد هستید یکی از این مقاصد خوب و بکر منطقه ی  موگرمون واقع در شهرستان  لنده است.
منطقه موگرمون در فاصله 10-15 کیلومتری ضلع شرقی شهرستان لنده قرار دارد شامل روستاهای بنه علیاری(ده غندی) –دشت ناصری(قنبری)- راوک(علی برات)- نهضت- تل قلعه(ده تل)- گرداب سفلی و علیا- وحدت(گلال)مله قاشکمری-مله آبگاهون-مورجن-ده نسه ودلکون می باشد. موگرمون که به بهشت گمشده شهرت دارد همچون نگینی در شهرستان لنده می درخشد و دارای جاذبه گردشگری و تفریحی مثل رودخانه جن می باشدکه طبیعتی با در ختان بسیار زیبا و آب زلالی که از دل کوه می جوشدتفرجگاه زیبا و دل نشینی را برای گردشگران بوجود آورده است.
رودخانه جن از روستای نهضت واقع در موگرمون می گذرد و به رودخانه مارون در منطقه دشمن زیاری می ریزد
در کنار این رودخانه شالیزارهای برنج، درخت های طبیعی مورد که به شکل منظمی اطراف رودخانه رو فرا گرفته، باغات و درختان طبیعی و بکر اطراف رودخانه جلوه خاصی به این منطقه داده و سرازیر شدن چشمه های زلال در این منطقه به زیبایی و طراوت آن افزوده و چشمه سارهای زیبایی رو خلق کرده
وجود سه مزرعه پرورش ماهی قزل آلا ، مزارع برنج و پوشش همیشه سبز درختچه های موُرد زیبایی های این منطقه از شهرستان لنده را دو چندان کرده است
سایبان های طبیعی پوشیده از درختان زیبای بلوط و بید مجنون در کنار بقایای تنها آسیاب آبی منطقه موگرمون چشم هر بیننده خوش ذوق و عاشق طبیعت را به خود معطوف می نماید.
گزارش و عکس:مجید مرادی


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
صفا فضیلت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
احسنت بر مرادی عزیز
خسته نباشید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار