نتایج آراء ماخوذه در این نشست نیز نشان داد که در طیف اصلاح طلبان شهرستان لاهیجان تابوی فرد محوری! ومحفل اندیشی شکسته شده و همراهی و اجماع بین آنها رمز موفقیتشان خواهد بود.چه بسا که اینگونه روش و رفتار در میان برخی اصلاح طلبان این شهرستان جایگاه موثری درون مردم نخواهد داشت وگسست عمیقی در آرمانهای جنبش اصلاح طلبی ایجاد خواهد نمود.
کد خبر: ۱۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۷ 31 January 2015
هر چند این صندلی های خالی با حضور برخی حضار جنبه زینتی و فرمایشی یافت تا این جلسه با تعداد حدودا 50 نفر حد نصاب لازم را در شأن جلسات اصلاح طلبان شهرستان سیاسی پرور لاهیجان نداشته باشد شهرستانی که از قدیم الایام در گیلان وحتی کشور دارای وجهه و سبقه سیاسی پربار بوده و فعالان سیاسی زیادی را دردوره های مختلف با نگرش های متنوع و متفاوت در خود پرورش داده است.

جلسه شورای مشورتی اصلاح طلبان گیلان در روزهای اخیر در شهرستان لاهیجان  که عنوان جلسه هم اندیشی حامیان دولت تدبیر و امید را بر پیشانی خود داشت در حالی برگزار شد که در کمال ناباوری اما قابل پیش بینی کرسی های فعالان ستادی و اجرایی دولت در انتخابات 92 و گردانندگان و بانیان اصلی جریان حامیان دولت تدبیرو امید در شهرستان لاهیجان و حتی برخی چهره های شاخص و شناسنامه دار جنبش اصلاح طلبی و اعتدال گرایی در این شهرستان خالی به نظر می رسید .هر چند این صندلی های خالی با حضور برخی حضار جنبه زینتی و فرمایشی یافت تا این جلسه با تعداد حدودا 50 نفر حد نصاب لازم را در شان جلسات اصلاح طلبان شهرستان سیاسی پرور لاهیجان نداشته باشد.

شهرستانی که از قدیم الایام در گیلان وحتی کشور دارای وجهه وسبقه سیاسی پربار بوده و فعالان سیاسی زیادی را دردوره های مختلف با نگرش های متنوع و متفاوت در خود پرورش داده است.اگر چه در یک سال اخیر وبه مراتب از زمان شکل گیری جلسات شورای مشورتی اصلاح طلبان در گیلان و برگزاری آن در شهرستانها زمزمه برخی اختلافات  درون گروهی در شهرستان لاهیجان در میان برخی اصلاح طلبان به گوش می رسید.

 اما با نزدیک شدن به برگزاری جلسه در برخی افراد حس تمامیت خواهی و غیر همگرایی چنان تشدید شد که در هفته های اخیر با نشست های متعدد در قالب نفراتی محدود وهم پیاله و هم پیمان در سوابق سیاسی، بر آن شدند تا به گوشه نشینی و عزلت طلبی خود که اخیرا در برخی چهره های اصلاح طلب شهرستان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری دیده میشد پایان داده وبا عدم در نظر گرفتن حامیان اصلی دولت و طیف جوان و پای کار این جریان، گوی سبقت را در مناسبات سیاسی ربوده و با عزمی جدید ورق را به سوی خود برگردانند.تا جایی که وقتی احمد رمضانپور نرگسی رییس شورای مشورتی اصلاح طلبان استان با حضور در این جلسه بر خلاف انتظارش تعداد نفرات حاضر در سالن را محدود دید در بیاناتش اظهار داشت که " مسلما همه اصلاح طلبان و اعتدال گرایان شهرستان لاهیجان این جمعی نیستند که اکنون در این مکان حضور دارند" (نقل قریب به مضمون).

نتایج آراء ماخوذه در این نشست نیز نشان داد که در طیف اصلاح طلبان شهرستان لاهیجان تابوی فرد محوری! ومحفل اندیشی شکسته شده و همراهی و اجماع بین آنها رمز موفقیتشان خواهد بود.چه بسا که اینگونه روش و رفتار در میان برخی اصلاح طلبان این شهرستان جایگاه موثری درون مردم نخواهد داشت وگسست عمیقی در آرمانهای جنبش اصلاح طلبی ایجاد خواهد نمود. 

اما در این زمان ما بر این باوریم که در جامعه مدنی، رشد و پیشرفت و ترقی تنها در سایه جنبش اصلاح طلبی است که می تواند فضیلت‌ها و عظمت‌هایی که شایسته مردم و کشور ایران است را به ارمغان بیاورد و این بدون به کار گیری از توان و انرژی تمامی اصلاح طلبان بخصوص نسل دوم اصلاح طلبان و اجماع همه آنها مقدور نمی باشد و رفتارهای عوام فریبانه و انحصار طلبانه در قاموس اصلاح طلبی جایی نداشته و فقط منافع زودگذر وکوتاه مدت افراد را توجیه خواهد کرد! 

اعضاء شورای مشورتی اصلاح طلبان شهرستان لاهیجان که عصاره جمعی از فعالان اصلاح طلب این شهرستان بوده از این پس بیشتر در بوته نقد وکالبدشکافی عملی و نظری نقادان قرار خواهند گرفت تا با ارایه و اجرای برنامه های مدون وهمسو با جریان اصلاح طلبی کل کشور همگامی و همگرایی را نیز سر مشق منش خود قرار دهند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار