کد خبر: ۱۹۶۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱ 12 March 2016
سامانتا پاور با انتشار بیانیه ای افزود: ما موضوع این پرتاب های خطرناک را به طور مستقیم در رایزنی های شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح خواهیم کرد. ما درخواست کرده ایم این رایزنی های شورای امنیت روز دوشنبه برگزار شود.

در ادامه بیانیه آمده است: این پرتاب ها تاکیدی بر ضرورت همکاری با شرکا در سراسر جهان به منظور کند کردن و کاهش برنامه موشکی ایران است.

پاور مدعی شد: پرتاب های موشکی ایران، تحریک آمیز و بی ثبات کننده است.

وی گفت : علاوه بر این گزارش شده است که مقامات نظامی ایران مدعی شده اند این موشک ها به گونه ای طراحی شده است که تهدیدی مستقیم برای اسرائیل باشد. ما چنین تهدیدهایی را علیه یک عضو سازمان ملل متحد که یکی از نزدیک ترین متحدان ما به شمار می رود محکوم می کنیم.

پاور افزود: واشنگتن به درخواست برای اجرای کامل قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد ادامه خواهد داد.

رایزنی های پشت درهای بسته شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره ایران صبح روز دوشنبه برگزار خواهد شد. شورای امنیت قرار است ساعت 15 ( همان روز ) به وقت گرینویچ نیز رایزنی هایی جداگانه را درباره سوریه برگزار کند.

خبرگزاری رویتر ادامه داد: دیپلمات های شورای امنیت سازمان ملل متحد می گویند نخست منتظر تایید دستگاه های اطلاعات ملی دراین خصوص خواهند ماند که آیا موشک هایی که ایران شلیک کرده دارای قابلیت هسته ای نیز است یا خیر.

آنها همچنین گفتند روسیه و چین که مخالف ادامه محدودیت های سازمان ملل متحد علیه برنامه موشکی ایران هستند احتمالا مانع از اقدام شورای امنیت خواهند شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار