رئیس دانشکده طب سنتی اردکان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفت و گو با خبرنگار وب دا یزد با اشاره به حضور مقام عالی وزارت بهداشت در این دانشکده خاطرنشان کرد: این حرکت بزرگ نقطه قوت و امیدی برای مجموعه طب سنتی کشور بود.
کد خبر: ۱۹۵۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳ 09 March 2016
به گزارش تابناک یزد، مجید امتیازی افزود: دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در این حضور خود ضمن ابراز خرسندی از فعالیت دانشکده طب سنتی کشور بالاخص دانشکده طب سنتی اردکان، گفتند؛ دانشکده های طب سنتی کماکان به قوت خود باقی هستند و تعطیل نخواهند شد، اگرچه دانشکده طب سنتی جدیدی در کشور ایجاد نخواهد شد.
دکترامتیازی تاکیدکرد: حضور دکترقاضی زاده هاشمی در این دانشکده؛ موجبات حمایت مستقیم و همه جانبه توسعه علمی و منطقی از دانشکده های طب سنتی در کشور را فراهم کرد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: برای اولین بار در سفر ریاست محترم جمهوری به استان یزد اعتبارات خاص به حوزه طب سنتی یزد جهت توسعه علمی و منطقی اختصاص یافت.
رئیس دانشکده طب سنتی اردکان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در ادامه تصریح کرد: این دانشکده فعالیت خود را رسما از سال 91 با جذب دانشجو آغاز کرد.
وی با بیان این که این دانشکده تا قبل از سال 91 طبق تفاهم نامه بادانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشجو می پذیرفت عنوان کرد: تا به امروز 25 دانشجو متخصص طب سنتی در این دانشکده آموزش دیده اند که از این تعداد 8 نفر دردانشگاه تهران آموزش دیده اند و مابقی در اردکان در حال تحصیل هستند.
دکتر امتیازی با اشاره به فعالیت سه کلینیک تخصصی طب سنتی در شهریزد گفت: کلینیک طب سنتی در درمانگاه بقایی پور، کلینیک طب سنتی در بیمارستان رهنمون و مرکز تحقیقاتی و درمانی دیابت در مرکز استان مشغول ارائه خدمات درمانی، مشاوره ای به مراجعه کنندگان است. علاوه بر آن یک سلامتکده طب سنتی و تعداد محدودی از متخصصین طب سنتی ( 3 نفر) هم در قالب مطب، در حال ارایه خدمات تخصصی به مردم استان هستند.
رئیس دانشکده طب سنتی اردکان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از حمایت های مستقیم معاونت طب سنتی وزارت متبوع به طور اخص در این دانشکده اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ریاست محترم دانشگاه  و معاون پشتیبانی، درمان، بهداشت و آموزش دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز دیدگاه و نگرش مثبت به دانشکده طب سنتی دارند که این مهم جای بسی خرسندی و پیشرفت دارد.
امتیازی در ادامه پیشرفت در حوزه آموزش در این دانشکده را از جمله دستاوردهای مهم این دانشکده برشمرد.





اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار