ستاد برگزاری نماز استغاثه به امام زمان(عج) دارلعباده یزد با همکاری 22 کمیته مردمی در آخرین جمعه سال اقدام به برپايي نماز استغاثه به امام زمان(عج) جهت تعجیل در ظهور آن حضرت در جوار شهدای گمنام تکیه امیرچقماق برگزار می‌کند.
کد خبر: ۱۹۱۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴ 02 March 2016
به گزارش تابناک یزد، "محمدعلي كريمي" مسئول ستاد برگزاری نماز استغاثه به امام زمان(عج) یزد در اين باره مي‌گويد: با توجه به فتنه‌های فراوان جهان اسلام به وي‍ژه شیعیان، مردم يزد با محوریت علمای ربانی، انقلابی و ولایی دارالعباده با همکاری 22 کمیته مردمی اقدام به برگزاري دعا و نماز استغاثه به امام زمان(عج) به نیت تعجیل در ظهور آن حضرت در قالب طرح"استغاثه، رمز نزدیکی ظهور" مي‌كند.

وي با بيان اين كه این نماز را شیخ عباس قمی(ره) در مفاتیح‌الجنان به نقل از "کلم الطیب" آورده‌ است، اضافه مي‌كند: البته این نماز باید به صورت فرادا خوانده شود كه با مشورت با علماي يزد در جمعه آخر سال مورخ 28 اسفندماه برگزار مي‌شود.

كريمي اظهار مي‌كند: محل تجمع منتظران ظهور،‌ آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) در ساعت 6:30 صبح همراه با قرائت دعای پرفیض ندبه خواهد بود و سپس پیاده‌روی از امامزاده به سمت شهدای گمنام تکیه امیرچقماق انجام و نماز در جوار قبور هشت شهید گمنام تکیه امیرچقماق اقامه خواهد شد.

وي سخنرانی، زیارت آل‌یاسین، مناجات و زمزمه همگانی دعای فرج را از برنامه‌های دیگر این طرح می‌خواند و تأکید مي‌كند: در خصوص این برنامه از مراجع عظام تقلید (آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، صافی، شبیری زنجانی، علوی گرگانی و مکارم شیرازی) استفتاء شده است.

كريمي با بيان اين كه این اقدام فقط یک دعای همگانی نیست بلکه اميدواريم مقدمه‌ای بر اجتماع قلوب سراسری در وفای به عهد با امام زمان(عج) باشد، از اهداف اين برنامه را ايجاد جريان توجه به مسئله تعجيل فرج حضرت صاحب الزمان(عج) با آمادگي عمومي براي آن، تقويت و ايجاد حركت‌هاي مردمي جديد با هسته‌هاي مركزي سالم در بسترهاي مختلف اجتماعي براي پر كردن خلاء موجود، بسترسازي براي ورود دقيق و سازماندهي شده به سمت ايجاد بدنه اجتماعي مهدوي همراه با معارف و شور مناسب و اجتماع ايماني مردم برمي‌شمارد.

حجت‌الاسلام "علیرضا نجیمی"  دبیر ستاد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان که مسئولیت کمیته حوزویان و کمیته مراسم راهپیمایی ستاد مردمی برگزاری نماز استغاثه برای ظهور امام زمان(عج) در یزد را بر عهده دارد نیز در خصوص نماز استغاثه در آخرین جمعه سال، اظهار مي‌كند: جهت برنامه‌ریزی برای هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم، جلسه‌ای با مدیران مؤسسات فرهنگی و بعضی افراد شاخص برگزار شده است.

وی همچنین از طرح موضوع استغاثه و بررسی در شورای برنامه‌ریزی دفتر جبهه فرهنگی خبر مي‌دهد و در ادامه فراخوان طلاب جهت دریافت کتاب "استغاثه، رمز نزدیکی ظهور" توسط دفتر جبهه فرهنگی و ارسال پیامک کانال استغاثه به فعالان فرهنگی را از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه عنوان مي‌كند.

به نقل از ایسنا، نجيمي در پایان نيز يادآور مي‌شود: برای اجرایی کردن این طرح در سایر استان‌ها جلسه‌ای با دبیران جبهه فرهنگی سایر استان‌ها در شهر مشهد برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار