رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی فردی خبر داد كه با هک کردن صفحه فیس بوک اقدام به هتک حیثیت یكی از شهروندان كرده بود.
کد خبر: ۱۸۹۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱ 28 February 2016
تابناک فارس به نقل از باشگه خبرنگاران: سرهنگ سیدموسی حسینی گفت: شاکی این پرونده، خانم جوانی است که مدعی شده در چند روز گذشته افراد زیادی با تماس های مکرر و ارسال پیامک های غیر اخلاقی باعث سلب آسایش او و خانواده اش شده اند.
وی اظهار كرد: این خانم بعد از گذشت چند روز تصمیم می گیرد از یکی از این افراد موضوع را جویا شود که شماره اش را از کجا آورده است، كه آن فرد عنوان می كند شماره و عکس های شخصی وی در شبکه های اجتماعی در حال انتشار است.
رئیس پلیس فتا استان فارس ادامه داد: این شهروند بلافاصله پس از مطابقت عکس های انتشار یافته با عکس های ذخیره شده خود در صفحه فیسبوکش متوجه می شود عکس های شخصی و خانوادگی اش که در پروفایل (صفحه) شخصی اش بوده، انتشار یافته است.
سرهنگ حسینی گفت: با تشکیل پرونده در پلیس فتا استان فارس، ماموران اقدامات خود را جهت شناسایی متهم یا متهمین آغاز و پس از بررسی های تخصصی و اقدامات فنی موفق به شناسایی و دستگیری متهم شدند.
وی اظهار كرد: متهم كه دختری 26 ساله و یکی از دوستان شاکی بود، در بازجویی ها عنوان داشته همیشه نسبت به دوستم و موقعیت اجتماعی وی احساس حسادت داشتم که تصمیم گرفتم با همکاری پسری که در زمینه هک صفحات فیس بوک تبحر خاصی داشت صفحه فیس بوک دوستم را هک کنیم.
رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: شبکه های اجتماعی و فضای مجازی مکانی ناامن و نامناسب برای نگهداری عکس های شخصی افراد است چرا که هیچ موضوع و مطلبی در این فضا غیرقابل دسترسی نیست و از شهروندان درخواست می شود در این زمینه هشدار های پلیس را جدی بگیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار