کد خبر: ۱۸۴۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲ 20 February 2016


کارشناس مسئول تشکیلات سازمان دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش گفت : رویکرد این سازمان بر اساس سند تحول بنیادین، آموزشی - مهارتی شده است.

به گزارش ایرنا، بهزاد خسرو زاده روز شنبه در همایش استانی یاوران انقلاب ویژه مربیان ، تشکیلات پیشتازان و فرزانگان که در کانون فرهنگی ، تربیتی شهید فهمیده کرج برگزار شد، افزود: در این روندی تاکید بر ارایه آموزش های علمی ، معرفتی و مهارتی به دانش آموزان با هدف ارتقاء سطح آموخته های تئوری و عملی است.

وی ادامه داد: نشان های علمی به دانش آموزان نخبه نیز بر همین اساس اعطا می شود.

وی اظهار کرد: در این رویکرد مربیان نقش راهبردی در امور را خواهند داشت و دانش آموزان عضو تشکیلات پیشتازان و فرزانگان با نظارت مربیان اقدام به برنامه ریزی و اجرای طرح های آموزشی - مهارتی در مدارس می کنند.

خسرو زاده بیان کرد: برای توانمند سازی مربیان فعال در سازمان دانش آموزی دوره های تخصصی برگزار می شود تا مربیان در هدایت دانش آموزان طبق یک برنامه مدون و هدفمند فعالیت خود در مدارس را ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه سازمان دانش آموزی یک نهاد نظم دهنده در امور مدارس است خاطرنشان شد: لازم است فعالیت حداکثری دانش آموزان در این تشکیلات در فضای مدارس ایجاد شود.

کارشناس مسئول تشکیلات سازمان دانش اموزی در البرز یادآور شد: امروز آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان به ویژه در بخش ارتباطات اجتماعی ، احترام به والدین ، رفتار و گفتار مناسب در برخورد با گروه همسالان ، مسوولیت پذیری در امور خانه و مدرسه ، کمک به همنوع ، انجام فعالیت های گروهی ، یادگیری فعالیت های فنی در منزل ، کار با رایانه ، شرکت فعال در برنامه های فرهنگی - مناسبتی ، تحت آموزش قرار گرفتن بر حسب استعداد فردی ضرورت دارد.

وی تعریف نظامنامه درجات ، تهیه و تدوین کتاب های آموزشی ویژه تشکیلات سازمان دانش آموزی در سه جلد، برگزاری دوره تربیت مدرسی ، برگزاری اردو های آموزشی تخصصی در قالب یک زندگی سخت سه روز ه در جنگل با یک کوله ، برگزاری اردوی ملی یکسان سازی فرم لباس ویژه سازمان دانش آموزی برای مربیان و دانش آموزان را از دیگر برنامه های این سازمان با هدف رویکرد آموزشی - مهارتی است.

در ابتدای مراسم دانش آموزان به اجرای تلاوت قرآن کریم، سرود ملی ، سرود ابتکاری تشکیلات سازمان دانش آموزی البرز و اجرای گارد پرچم پرداختند .

در این همایش از 30 نفر از مربیان البرزی که موفق به کسب نمره بالا در آزمون اردوی ملی مربیان در تابستان شده بودند با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار