از ابتدای سال جدید صورت گرفت
تعداد اهداکنندگان خون در مشهد 2 هزار و 466 نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تعداد داوطلبان و اهداکنندگان خون به ترتیب 6/09و 6/16 درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۸۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱ 04 April 2015

به گزارش تابناک،همه ساله با شروع تعطیلات نوروزی و به دلیل سفر شهروندان به نقاط مختلف کشور میزان اهداء خون در خراسان رضوی کاهش می یابد که این روند در سال جاری نیز تکرار شد به صورتی که سازمان انتقال خون از مردم درخواست کرد برای اهداء خون خود به پایگاههای این سازمان مراجعه نمایند.

طبق گزارش منتشر شده از سوی روابط عمومی اداره کل انتقال خون خراسان رضوی،4 هزار و 497 نفر در ایام نوروز 94 به پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی مراجعه کردند که از این میان 3 هزار و 456 نفر موفق به اهدای خون شدند.

بنابر این گزارش در سه پایگاه فعال نوروزی مشهد مقدس، تعداد داوطلبان 3 هزار و 344 نفر و تعداد اهداکنندگان خون 2 هزار و 466 نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تعداد داوطلبان و اهداکنندگان خون در مشهد مقدس به ترتیب 6.09 و 6.16 درصد با کاهش مواجه بوده است.

حدود 48 درصد از اهداکنندگان خون در مشهد از اهداکنندگان مستمر بوده‌اند که نسبت به ایام نوروز سال گذشته بیش از 10 درصد رشد داشته در حالی که در سطح استان تعداد اهداکنندگان مستمر با 49.5 درصد از کل اهداکنندگان خون، رشد حدود 6 درصدی را نشان می‌دهد.

در این ایام، تعداد بانوان اهداکننده خون در مشهد 129 نفر و در استان 204 نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب حدود 21 و 11 درصد کاهش داشته است.

همچنین در مشهد  بیش از 52 درصد اهداکنندگان در ایام نوروز به دو پایگاه فعال اهدای خون در مجاورت بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) مراجعه کرده و پایگاه سبزوار در میان پایگاه شهرستان‌های استان پس از مشهد با 383 اهداکننده خون بیشترین میزان مراجعه را داشته است.

 مجموع تولید انواع فرآورده‌های خونی از خون‌های اهدا شده در ایام نوروز در پایگاه‌های مشهد  5 هزار و 93 واحد و مجموع توزیع انواع فرآورده‌های خونی به مراکز درمانی مشهد 5 هزار و 710 واحد اعلام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

درخواست از مردم برای اهداء خون

همچنین سازمان انتقال خون از زائران و مجاروان حرم مطهر رضوی خواست تا با اهداء خون خود در مراکز اعلام شده علاوه بر بهره مندی از ثواب این کار ارزشمند، زمینه سازی استفاده بیماران از خون اهداء شده را فراهم آورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار