کد خبر: ۱۸۲۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷ 17 February 2016

به گزارش ماین نیوز به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار در جریان بازدید از مجتمع پتروشیمی چابهار در جمع مدیرانی سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: امروزه یکی از مولفه های مهم در توسعه، ظرفیت های زیست محیطی است که امکان سنجی از ظرفیت های زیست محیطی نظیر دریا، آب، خاک و هوا باید قبل از اجرای هر طرح و برنامه توسعه‌ای در هر منطقه مورد توجه قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور افزود: باید قبل از انجام هر فرایندی در چابهار، ملاحظات زیست محیطی آن رعایت شود، شرکت‌ها و سرمایه گذارانی که می خواهند در این منطقه سرمایه گذاری کنند، باید مسائل زیست محیطی و دریایی را مد نظر قرار دهند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نگرانی ما در خلیج چابهار دربخش‌های شیلات، گونه‌های دریایی و جانوری است که باید مورد ارزیابی‌های کارشناسی قرار گیرند، همچنین انتقال مرجان های دریایی نیز حتما باید به صورت کارشناسی و با نظر محیط زیست انجام شود.

وی گفت: توسعه سواحل مکران از رویکردهای اصلی دولت است که باید در کنار آن مسائل محیط زیست و محیط انسانی منطقه نیز مد نظر قرار گیرد.

ابتکار در ادامه گفت: سواحل مکران ظرفیت‌های طبیعی و انسانی زیادی برای توسعه دارد ولی نباید از مسائل زیست محیطی آن در بحث توسعه غافل شد زیرا وجود دریای عمان و گونه‌های دریایی مختلف در آن حساسیت‌های زیست محیطی این منطقه را بالا می برد.

ابتکار ادامه داد: نگرانی ما در خلیج چابهار در بخش‌های شیلات، گونه های دریایی و جانوری است که باید مورد ارزیابی‌های کارشناسی قرار گیرند، همچنین انتقال مرجان‌های دریایی نیز حتما باید به صورت کارشناسی انجام شود و کارشناسان محیط زیست در این رابطه اعمال نظر کنند.

ابتکار، مکران را منطقه‌ای رو به روی دروازه‌های ورودی جهان برشمرد و گفت: اینکه مکران منطقه‌ای مهم است، قابل انکار نیست، ولی باید قبل از اجرای فرایندهای توسعه‌ای در این منطقه، امکان سنجی‌های لازم انجام شود همچنین باید مسائل آن طوری بررسی شود که در آینده مشکلات زیست محیطی به وجود نیاید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار