کد خبر: ۱۸۲۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲ 17 February 2016

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مکران گفت: در سه حوزه آب، خاک و هوا، مشاورین محیط زیست مطالعات خود را در مورد احداث پتروشیمی چابهار انجام داده اند که بر اساس آن هیچ گونه مشکل زیست محیطی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان، محمدرضا موثقی نیا در حاشیه بازدید معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست از روند احداث مجتمع پتروشیمی مکران در چابهار با بیان مطلب بالا اظهار کرد: مطالعات منابع آب، سواحل، دریا و خاک و همچنین مطالعات تغییرات دمایی مجتمع نیز با موفقیت انجام شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه قرار گرفتن پتروشیمی چابهار در حاشیه اقیانوس هند می تواند به توسعه چابهار نیز کمک کند، گفت: بر اساس برآوردها این مجتمع توانایی ایجاد اشتغال مستقیم برای 16 هزار نفر را دارد، البته این مجتمع می تواند به صورت غیر مستقیم برای 40هزار نفر دیگر نیز شغل ایجاد کند.

موثقی نیا افق محصولات تولیدی پتروشیمی مکران را صادرات محور دانست و افزود: ظرفیت تولید محصولات این پتروشیمی 26 میلیون تن در سال است که 22 میلیون تن آن برای صادرات و مابقی برای عرضه در بازارهای داخلی برنامه ریزی شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مکران در باره حجم سرمایه گذاری در این مجتمع نیز گفت: حجم سرمایه گذاری در این پتروشیمی 12میلیارد دلار است که سرمایه گذاری آن به صورت عمده توسط سرمایه گذاران داخلی و خارجی صورت گرفته است.

به گفته وی پتروشیمی چابهار در سال 91 به ثبت رسید و اکنون نیز ایجاد زیرساخت های مورد نیاز و تجهیزات آن در حال برنامه ریزی و اجرا است.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه این مجتمع در زمینی به وسعت 1200 هکتار در حال ساخت است، اضافه کرد: خوراک این پتروشیمی گاز است که از عسلویه به چابهار منتقل می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار نیز پیشتر در باره مجتمع پتروشیمی چابهار گفته است: چابهار قطب سوم پتروشیمی کشور محسوب می‌شود

حامد علی مبارکی افزود: پالایشگاه نفت چابهار با مشارکت 49 درصد چینی‌ها و 51 درصد ایرانی ها و تولید روزانه 40 هزار بشکه نفت تا حدود دو سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش ایسنا، فروردین امسال کلنگ احداث نخستین واحد مجتمع پتروشیمی چابهار با حضور مسئولان ملی و محلی در چابهار به زمین نشست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار