احتمال ارائه لیست های جدید از طرف اصولگرایان
در حالی که هوشنگ نامدار دبیر و سخن‌گوی مجموعه موسوم به « شورای عالی ائتلاف اصول‌گرایان استان اردبیل» از نهایی شدن لیست اصولگرایان و تعیین کاندیداهای مورد حمایت خبر داد، دبیران برخی احزاب اصولگرا می گویند تعدادی از کاندیداهای لیست مذکور با نظر ائتلاف احزاب اصولگرا مغایرت دارد.
کد خبر: ۱۸۰۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱ 14 February 2016

در حالی که عصر روز شنبه هوشنگ نامدار دبیر و سخن‌گوی مجموعه موسوم به « شورای عالی ائتلاف اصول‌گرایان استان اردبیل» از نهایی شدن لیست اصولگرایان و تعیین کاندیداهای مورد حمایت خبر داد، دبیران برخی احزاب اصولگرا می گویند تعدادی از کاندیداهای لیست مذکور با نظر ائتلاف احزاب اصولگرا مغایرت دارد.

به گفته وی لیست مورد حمایت ائتلاف اصولگرایان در حوزه های انتخابیه پنج گانه استان عبارتند از:

حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین:

صدیف بدری، ‌منصور حقیقت پور و مصطفی افضلی‌فرد

حوزه انتخابیه پارس‌آباد و بیله‌سوار:

امیدعلی رعنایی

حوزه انتخابیه گرمی:

ولی اسماعیلی

حوزه انتخابیه خلخال و کوثر:

بشیرخالقی

حوزه انتخابیه مشگین‌شهر:

محمود عباس‌زاده

و اما کلام ا... صفری دبیر جبهه پایداری استان اردبیل در گفتگوی کوتاه با تابناک اردبیل ضمن تایید تفاوت حقوقی ائتلاف احزاب اصولگرا با مجموعه موسوم به شورای عالی ائتلاف اصولگرایان که دیروز لیستی را منتشر کرده اند ، از رد یا تایید لیست مذکور خودداری کرد و پاسخگویی به این موضوع را به بعد از نشست دبیران احزاب اصولگرا و رایزنی با تهران موکول کرد.

در عین حال حبیب کوهی دبیر جبهه ایستادگی و رئیس ائتلاف احزاب اصولگرا به تابناک اردبیل گفت: لیستی که دیروز از طرف مجموعه ای موسوم به « شورای عالی ائتلاف اصول‌گرایان استان اردبیل» اعلام شده است با لیست « ائتلاف احزاب اصولگرا» مغایرت دارد و مورد قبول ما نیست و به عنوان مثال در رای گیری دبیران و نمایندگان احزاب اصولگرا ، اکبر نیکزاد بیشترین رای را آورده بود حال آنکه اسمی از او در لیست اعلام شده برده نشده است.

وی در توضیح این موضوع گفت: لیست ارائه شده از طرف ائتلاف اصولگرایان که دیروز از طرف آقای نامدار اعلام شد، مربوط به نظر جمعی از اشخاص است و نه احزاب، در حالی که طبق قاعده کار سیاسی لیست انتخاباتی بایستی توسط احزاب اعلام شود نه اینکه تعدادی شخص ولو با گرایش اصولگرا دور هم جمع شوند و پشت اتاق های در بسته از طرف دیگران تصمیم بگیرند.

کوهی تصریح کرد: لیستی که آقای نامدار اعلام کرده است ربطی به نظر احزاب ندارد بلکه جمعی از مدیران سابق اصولگرا و افراد متنفذ دور هم جمع شده اند و در نهایت این لیست را اعلام کرده اند و ساز وکار تشکلاتی و حرفه ای در معرفی این لیست برای ما معلوم نیست.

کوهی: لیست اعلام شده مورد تایید ائتلاف احزاب اصولگرا نیست / نامدار: لیست ائتلاف اصولگرایان برآیند نظر احزاب و چهره های متنفذ است

رئیس جبهه ایستادگی استان اردبیل افزود: بنده ضمن احترام به نظر افرادی که لیست مربوط به ائتلاف موسوم به اصولگرایان را منتشر کرده اند ، قصد رد یا تایید لیست آنها را ندارم اما به صراحت اعلام می کنم که به عنوان دبیر یک تشکل فعال اصولگرا عضو رای دهنده به لیست منتشره نبوده ام و اصولا از آنجایی که اشخاص در فرآیند انتخابات می آیند و می روند و پاسخگوی افکار عمومی نیستند ، این حق و وظیفه احزاب است که کاندیداهای مورد حمایت خود را به مردم اعلام کنند و به صورت شفاف پاسخگوی عملکرد خود باشند.

در عین حال دکتر بهبود معصوم زاده فعال اصولگرا و از چهره های مستقل نیز در گروههای مختلف شبکه های اجتماعی اعلام کرده است جمعی از فعالان مستقل اصولگرا لیست ارائه شده را قبول ندارند و به زودی لیست جدیدی منتشر می کنند.

همچنین یکی از کاندیداهای شهرستانی که عصر دیروز نامش در لیست ائتلاف اصولگرایان به عنوان کاندیدای مورد حمایت منتشر شده بود در تماس با تابناک اردبیل خواست فعلا نامی از وی در چارچوب لیست مذکور منتشر نشود؟!

هوشنگ نامدار ، دبیر و سخن‌گوی مجموعه موسوم به « شورای عالی ائتلاف اصول‌گرایان استان اردبیل» در گفتگو با تابناک اردبیل در پاسخ به موارد یاد شده گفت: لیستی که دیروز از طرف این ائتلاف اعلام شد هم شامل برآیند احزاب اصولگرا و هم شامل نظر مجموعه ای از چهره های اصولگرای متنفذ استان است و احزاب اصولگرا هم جزوی از این مجموعه هستند و اخلاقا هم قول داده اند لیست مستقل ندهند.

وی گفت: اگر کاندیدایی نمی خواهد نامش صراحتا در لیست اصولگرایان بیاید به خاطر این است که می خواهد آرای افکار دیگر را هم جذب کند و بنده نیز اگر اسمی از کاندیدایی برده ام صرفا نظر تشکیلات بوده است.

با این حال حبیب کوهی رئیس جبهه ایستادگی در پاسخ به این گفته های نامدار به تابناک اردبیل گفت: اصولا کسی در ارائه لیست مذکور نظر آنها به عنوان یک تشکل فعال اصولگرا نپرسیده است و ما در آخرین جلسه تعیین کننده ائتلاف مذکور به دلیل اعتراض به ساز و کار آنها حضور نیافتیم و اکنون نیز ضمن اعتقاد به وحدت و قبول برخی اعضای متنفذ عضو مجموعه موسوم به « شورای عالی ائتلاف اصول‌گرایان استان اردبیل» ، حق احزاب اصولگرا به عنوان نهادهای شفاف و قانونی برای ارائه لیست جداگانه را محفوظ می دانیم و در تهران نیز این احزاب شناسنامه دار اصولگرا هستند که با هم ائتلاف می کنند نه افراد بعضا ناشناخته و غیر شفاف برای افکار عمومی.

وی تصریح کرد: لیست ارائه شده ایراداتی دارد، به عنوام مثال زمانی که یکی از کاندیداهای شهرستانی مورد حمایت از حضور شفاف در لیست مذکور اکراه دارد ، نمی شود به زور نام او را در لیست مورد حمایت اصولگرایان قرار داد.

کوهی تصریح کرد: ما در جبهه ایستادگی به عنوان یک تشکل اصولگرا با مشی معتدل به دنبال ارائه یک لیست منطقی و مورد حمایت افکار عمومی هستیم و پس از مشورت با شورای مرکزی جبهه در تهران ، نظر نهایی خود را اعلام خواهیم کرد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
دكتر معصوم زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
سلام خدمت دوستان -
متاسفانه با تكرار ليست اشتبا هي از سوي جمعي كه خودشان را متولي اصولگرا ئي در استان ميدانند و به زور ميخواهند تلقين كنند كه احزاب هم قول داده اند تا ...
دوستاني كه خودتان را اصولگرا ميدانيد ولي از آشكار شدن نامتان ترس و واهمه داريد و در پشت درهاي بسته براي مردم نقشه ميكشيد ، بدانيد اگر شما از جمع مديران قبلي هستيد ميتوانيد بنام مديران دولتهاي قبلي اعلام موضع نمائيد واگر از جمع مديران فعلي هستيد بدون استفاده از موقعيت اداري خود در ساعات غير اداري در ستاد كانديداي مورد نظر فعاليت كنيد و اگر نظامي هستيد حق حضور در جمعهاي سياسي به هر عنوان را نداريد و اگر نظا مي بازنشسته هستيد بنام جمعي از نظا ميان بازنشسته ميتوا نيد اطلا عيه بدهيد
بايد صادقا نه بگويم روشي كه در پيش گرفته ايد توهين به احزاب شناسنا مه دار در استان و دور زدن غير اخلا قي است و از آنجا ئيكه همه مسئول اعمال خود هستند جمعي از اصولگرايان مستقل و فعال و حاضر در ميدان از ماهها قبل گرد هم آمده و جلسا تي را داشته اند تا در روزهاي آتي از جمع كانديدا هاي استان ، اصلح ها را معرفي كنند و كمك كنند تا انتخاب مردم بهتر از قبل باشد و هرگونه تنگ نظري اطاقهاي محرمانه را ظلمي در حق مردم دانسته و با حضور خود در ميدان ثابت خواهيم كرد كه نبايد راه اشتباه مجددا تكرار شود و..
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
مگر اصولگراها وجود خارجی هم دارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
با سلام خدمت آقای کوهی همانطور که در جریان هستید ثبت نام آقای بدری در زمان ثبت نام اظهار کرده اندبصورت مستقل در انتخابات شرکت میکنند چگونه است که در لیست اصول گرایان قرار گرفته اند؟؟؟؟؟؟؟؟
دكتر معصوم زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
سلام جناب نامدار - افراد متنفذ استان يعني چه ؟؟؟؟ امام جمعه محبوب اردبيل ميفرمايند مردم قيم لازم ندارند !!!!
.... اخلاقا قول داده اند ليست مستقل اعلام نكنند يعني چه ؟؟؟؟ اگر مخالف احزاب اصولگرا نيستيد مانع بالندگي و اعلام رسمي ليست آنها نشويد و از انحصار گرائي دست برداريد .
دلسوز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
سلام به نظر می رسد استفاده از احزاب می تواند مار ابه سمت مردم سالاری سوق دهد چرا که شناسنامه دار ودارای نفرات مشخصی هستند
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
آقای معصوم زاده احسنت برجسارت ودلسوزی شما
حسام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
تکرار ۹۲ وای بر حال ما بر سر انتخاب لیست این همه با هم مشکل داریم خواهشا کدورتهای شخصی را قاتی منش و روحیه اصولی مردم نکنید احزاب اصولگرا با خود مشکلاشان را حل بکنند بعد به فکر لیست باشند جوابمان در مقابل خدا چه خواهد بود خدا میداند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار