مدیر تعاون روستایی کرمانشاه از خریداری بیش از 7 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در 10 ماه گذشته به‌ صورت توافقی از کشاورزان منطقه خبر داد.
کد خبر: ۱۷۹۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱ 10 February 2016
مدیر تعاون روستایی کرمانشاه از خریداری بیش از 7 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در 10 ماه گذشته به‌ صورت توافقی از کشاورزان منطقه خبر داد.

بهروز فلاحیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه گفت: شبکه تحت نظارت این مدیریت، 224 تشکل شامل شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی روستایی و کشاورزی، صنوف بخش کشاورزی، شرکت‌های تعاونی تولید و شرکت‌های سهامی زراعی است و مدیریت تعاون روستایی استان وظیفه هدایت، حمایت و نظارت بر این تشکل‌ها را بر عهده دارد.

وی به فعالیت‌های اقتصادی شبکه تعاون روستایی اشاره کرد و افزود: در 10 ماه منتهی به دی‌ماه سال‌جاری حدود 100 هزار تن گندم تضمینی به‌ صورت مباشرتی با شرکت غله از کشاورزان منطقه توسط شبکه زیرپوشش خریداری شده است.

این مسئول به فروش محصولات خریداری شده تضمینی از طریق بورس اشاره کرد و افزود: 68 هزار تن از محصولات تضمینی خریداری شده توسط بورس در سال‌جاری به فروش رسیده است و مدیریت تعاون روستایی برنامه‌هایی برای گذر از خریدهای تضمینی و گسترش خریدهای توافقی دارد.

به گفته فلاحیان، بیش از هفت هزار تن انواع محصولات کشاورزی در 10 ماه منتهی به دی‌ماه امسال به‌ صورت توافقی از کشاورزان منطقه توسط تشکل‌های زیرپوشش تعاون روستایی استان خریداری شده و بیش از پنج هزار تن آن در غرفه‌های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی توزیع شده است.

وی از دیگر وظایف شبکه تعاون روستایی به خدمات‌رسانی به روستاییان اشاره کرد و ادامه داد: در 10 ماه گذشته، 60 میلیون لیتر مواد سوختی، 6 هزار تن آرد و بیش از 6 هزار تن انواع نهاده‌های کشاورزی و دامی شامل کود شیمیایی، بذر گندم و نهاده‌های دامی توزیع شده و نزدیک به یک‌هزار و 500 تن از گندم بذری توزیع شده توسط واحدهای فرآوری بذر شبکه تولید شده‌ است.

این مسئول به آسیب‌شناسی و کارآمدسازی شرکت‌ها و اتحادیه‌های زیان‌ده، آموزش ارکان و کارکنان تشکل‌ها و حسابرسی واحدها در سال 94 اشاره کرد و گفت: کار آسیب‌شناسی و کارآمدسازی 54 واحد به پایان رسیده و واحدهای زیرپوشش مورد عملیات حسابرسی سالانه قرار گرفته‌ است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار