رئیس مرکز مشاوره نیروی انتظامی همدان با بیان اینکه باید استفاده از تکنولوژی در خانواده‎ها مدیریت شود، گفت: باید مضرات استفاده از ماهواره تبیین و تشریح شود.
کد خبر: ۱۷۸۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹ 10 February 2016

رئیس مرکز مشاوره نیروی انتظامی همدان با بیان اینکه باید استفاده از تکنولوژی در خانواده‎ها مدیریت شود، گفت: باید مضرات استفاده از ماهواره تبیین و تشریح شود.

به گزارش فارس، علی ‎احمد نادری در جلسه کارگاه آموزشی پیشگیری از جرایم آسیب ‎های اجتماعی با موضوع پیشگیری از جرایم خشن خانگی با بیان اینکه بصیرت آزادی و بینش انسان را بیمه می‎کند، اظهار کرد: اگر انسان احساسات خود را کنترل و مدیریت نکند دچار آسیب ‎های زیادی در زمینه‎ های مختلف می‎شود.

وی تصریح کرد: انسان دارای عقل و اراده است و با استفاده از همین دو نعمت بزرگ خدادادی باید تلاش کند تا سالم و پاک زندگی کند.

رئیس مرکز مشاوره نیروی انتظامی استان همدان خاطر نشان کرد: انسان ذاتاً تنوع‎طلب آفریده شده و همین عامل تمایز بین انسان و حیوان است؛ البته اگر نتواند این تنوع‌ طلبی خود را مدیریت کند در زندگی با شکست‎ روبه‌ رو می‎شود.

وی با بیان اینکه باید در بین خانواده‌ ها صمیمیت ایجاد شود تا فرزندان به سوی افراد ناسالم کشیده نشوند؛ ادامه داد: پدر و مادر در تربیت کودک باید همراه و همدل باشند تا بتوانند در کنار هم فرزند صالحی را تربیت کنند.

نادری با اشاره به اینکه والدین باید در مسائل تربیتی هماهنگ با هم پیش بروند و به صورت فردی عمل نکنند، افزود: یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کنیم دوستان فرزندانمان است چراکه اگر فرزندان ما دوست خوبی نداشته باشند در زندگی با مشکلات بسیاری مواجه می‎شوند.

وی با اشاره به اینکه اختلاف در زندگی امری طبیعی است، اضافه کرد: زوج‎ های جوان باید از تجارب بزرگتر ها استفاده کرده و اختلافات را مدیریت کنند چرا که هیچ زن و مردی نمی‌ تواند شبیه هم باشد.

این مسئول با تأکید بر لزوم مدیریت تکنولوژی اظهار کرد: هر پدر و مادری که بخواهد فرزند خوبی تربیت کند باید به علم روز آشنا بوده و از تکنولوژی روز اطلاع داشته باشد.

وی با اشاره به آسیب‌ های ماهواره بیان داشت: سست شدن بنیان خانواده، مصرف‎گرایی، کمرنگ شدن حلال و حرام در زندگی، ایجاد شبهه در اعتقادات، عشق ‎های خیابانی، ایجاد تنوع ‎طلبی، افزایش ارتباطات جنسی و... از آسیب‎ های ماهواره است.

نادری گفت: هر جامعه‎ ای که از ارزش ‎ها و اعتقادات معنوی و عقیدتی خود دور شود به طور حتم دچار آسیب‌های بسیار خواهد شد.

وی افزود: خانواده‌ ها باید جوانان خود را به امر نماز و پایبندی به اصول اخلاقی و رعایت قید و بندهای اجتماعی هدایت کنند زیرا این امر رمز بقا و سلامت روانی و امنیتی جامعه است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار