استاندار خراسان رضوی بااشاره به سفر رئیس جمهور به مشهد مقدس خبرداد که عملیات اجرایی برقی کردن قطار مشهد – تهران به طور رسمی امروزآغاز می شود.
کد خبر: ۱۷۶۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸ 06 February 2016
علیرضا رشیدیان بابیان این که در این سفر تعدادی از پروژه های اجرایی به همت بخش خصوصی در استان با اعتباری حدود 311 میلیارد تومان نیز بهره برداری خواهد شد، افزود: افتتاح و بهره برداری از سکوهای جدید و چهار خطه شدن مسیرمشهدسنگ بست ،کنار گذر چناران ، پنج هزار واحد مسکن مهر ، بیمارستان حشمتیه ،پردیس دانشگاه سبزوار و همچنین توسعه خط یک قطار شهری مشهد که برای اولین بار در کشور به فرودگاه متصل شده از دیگر برنامه های سفر ریاست جمهوری به مشهد مقدس است .
گفتنی است پیش از این استاندار خراسان رضوی خبر از افتتاح 1277 پروژه با اعتبار  ی حدود 2208 میلیارد تومان داده بود که توسط 69 دستگاه اجرایی، شهرداری های استان و بخش خصوصی به اجرا درآمده است.
افتتاح 5 هزار و 323 واحد مسکونی جدید در استان
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیزاز افتتاح و بهره برداری 5323 واحد مسکونی  دردهه فجر امسال خبر داد و در بیان جزئیات آن در گفت و گو با خبرنگار ما گفت : تکمیل و واگذاری پروژه های مسکن مهر در استان از اولویت های وزارت راه و شهرسازی است. از این رو اهتمام ویژه ای شده است تا با اعطای تسهیلات به متقاضیان و همچنین تامین زیرساخت های لازم ،این واحدهای مسکونی به سرعت تکمیل و بهره برداری شود.
محمد رضا اخوان عبداللهیان  تصریح کرد: در همین راستا در دهه فجر امسال  4817 واحد مسکونی بهره برداری می شود و در آینده نزدیک بقیه واحدهای مسکن مهر استان نیز به پایان خواهد رسید.وی با بیان این که از این تعداد واحد مسکونی  1760 واحد مربوط به شهرهای بالای 25 هزار نفر و 3057 واحد مربوط به شهر جدید گلبهار است، خاطر نشان کرد: در روزهای باقی مانده ایام ا... دهه فجر این واحدهای مسکونی در شهرهای مشهد ،گلبهار ،سبزوار،نیشابور،تایباد ،گناباد و تربت حیدریه افتتاح خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی همچنین به افتتاح واحد های مسکونی جدید در بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی اشاره کرد و افزود: با توجه با تاکیدات صورت گرفته در کار نوسازی بافت های فرسوده در استان به ویژه بافت پیرامون حرم مطهر رضوی، تسهیلات مناسبی به متقاضیان واگذار شده است که براین اساس 506 واحد مسکونی جدید در دهه فجر بهره برداری می شود.
این مقام مسئول همچنین به اقدامات صورت گرفته در خصوص احداث ،تعریض و به سازی راه های استان اشاره کرد ودر این باره گفت: همزمان با دهه فجر کار احداث، اصلاح روکش ،تعریض و به سازی 190 کیلومتر از راه های استان با اعتباری حدود 50 میلیارد تومان به پایان می رسد.
وی اضافه کرد:از این میزان  98.5 کیومتر مربوط به اصلاح روکش آسفالت راه های استان با اعتباری معادل  28 میلیارد تومان 81.4 مربوط به پروژه های راه روستایی با اعتباری حدود 13 میلیارد تومان بوده، همچنین 9.2 میلیارد تومان برای تعریض و به سازی 9.8 کیلومتر راه اصلی و بزرگراهی در استان هزینه شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار