کد خبر: ۱۷۲۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴ 31 January 2016
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: اثرات طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت بسیار پایا و ماندنی تر از بخش درمان است زیرا باعث مبارزه با عوامل و زمینه های بروز بیماری می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:اثرات طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت ماندنی تر است

اسماعیل ایدنی شنبه در آیین بهره برداری از پایگاه ها و مراکز سلامت جامعه در حاشیه شهرها در مرکز سلامت جامعه شماره 10 اهواز اظهار کرد: عمده مشکلات ما در بیماری های قلبی و عروقی است که بیشتر بار مالی نظام سلامت به سمت خدمات درمانی سوق داد، و تمام منابع برای بخش های خدمات ویژه و درمان سرطان هزینه می شد اما با سرمایه گذاری در حوزه بهداشت از بروز بیماری جلوگیری می شود.

وی افزود: با توجه به تغییر سیمای بیماری ها و میزان مرگ و میر در کشور لازم است از بروز بیماری های مهلک که امید به زندگی را کاهش می دهد پیشگیری کنیم.

ایدنی گفت: طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت بیش از دو میلیون نفر را در خوزستان زیر پوشش برنامه جامع بهداشت قرار می دهد و غربالگری مناسبی را خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز یادآور شد: در طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت شناسنامه سلامت و تمام سوابق بهداشتی با عنوان شناسنامه الکترونیک سلامت ثبت خواهد شد.

وی اضافه کرد: تغییر الگوی تغذیه ای و خود مراقبتی، از روش های موثر در پیشگیری از بروز بیماری است که در این طرح ترویج می شود.

وی گفت: این طرح بهداشت عمومی و سواد عمومی سلامت را ارتقا، و امید به زندگی را در کشور افزایش می دهد.

ایدنی بیان کرد: با گسترش روند شهرنشینی بار بیماری ها تغییر یافت که این موجب افزایش بار بیماری ها به سمت بیماری های غیرواگیردار شد.

آیین نمادین بهره برداری از 120 پایگاه سلامت و 71 مرکز سلامت در 11 شهرستان خوزستان شنبه همزمان با 17 استان کشور با حضور معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اهواز برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار