رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملکان خبر داد: سینمای فول اچ دی در محل اداره ارشاد اسلامی ملکان راه اندازی می شود.
کد خبر: ۱۶۳۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰ 13 January 2016
به گزارش تابناک تبریز،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملکان خبر داد: سینمای فول اچ دی در محل اداره ارشاد اسلامی ملکان راه اندازی می شود.

اواخر سال 1369 در میان خوشحالی اهالی و جوانان فرهنگ دوست و با حضور مسئولین محلی اولین و تنها سینمای شهرستان ملکان افتتاح شد ولی دیری نپایید که بعلل نامعلومی درب این سینما بسته شد و اهالی از دیدن پرده آن برای همیشه محروم شدند!
تنها سینمای ملکان از اواخر دهه هشتاد شمسی مشتاقان به خود را محروم گذاشته و کرکره خود را پایین گذاشته هر چند صاحبان آن عدم استقبال مردم را باعث تعطیلی می دانند اما رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اختلافات شخصی بین دو مالک را علت تعطیلی سینمای آزادی ملکان عنوان می کند.
سینمایی که پس از تعطیلی و در روزهایی که به مناسبت دهه فجر همه ساله در آن به همت جوانان هنرمند ملکانی نمایش اجرا می شد مملو از جمعیت هنردوست بود به طوری که بعلت عدم پاسخگویی سالن عده کثیری از ورود به آن محروم می شدند!
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملکان روز دوشنبه در گفتگویی با خبرنگا ما می گوید موضوع تعطیلی سینمای ملکان اولین پیگیری بنده در بدو تصدی ام بود از ساختمان سنما در سال های 92 و 93 هم بازدید کرده ام.
مهران فرجی وجود اختلافات ملکی و شخصی بین دو شریک را باعث تعطیلی تنها سینمای تعطیل شده ملکان می داند و افزود: متاسفانه با مرور زمان و بعلت بلااستفاده ماندن ساختمان سینما مخروبه و غیرقابل استفاده شده است!
وی وجود سینما و مجتمع های فرهنگی هر شهری را نشانگر فرهنگ و شاخص های آن شهر ذکر کرد و اظهار کرد: خوشبختانه شهرستان ملکان به واسطه وجود پتانسیل های فرهنگی و جوانان هنرمند و هنردوست بخصوص در زمینه نمایش و خوشنویسی استحقاق بهره مندی از امکانات فرهنگی و بخصوص سینما را دارد.
فرجی از اخذ مجوز راه اندازی سینمای فول اچ دی در شهرستان ملکان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با شروع بکار دولت تدبیر و امید با توجه به سابقه پیشینه فرهنگی ملکان درخواستی به استان ارائه نمودیم و با عنایات مسئولین اداره کل ارشاد استان و وزارت خانه طرح ایجاد 10 سینما در 10 شهر استان از جمله شهرستان ملکان تصویب شده است.
وی افزود: این سینما در 2 فاز و در هر فاز در 5 شهرستان ایجاد خواهد شد و سینمای ملکان نیز در فاز دوم قرار گرفته و مراحل اداری آن نیز به اتمام رسیده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملکان با بیان اینکه تلاش داریم تا پایان سال جاری این سینما افتتاح شود گفت اگر تا پایان سالجاری هم نتوانیم انشالله در سه ماهه اول سال 95 این امر محقق خواهد شد.
وی از نصب بیلبرد تبلیغاتی این سینما در میدان شهرداری ملکان خبر داد و اظهار کرد: این سینما مجهز به جدیدترین سیستم سینمای چند منظوره بوده و به صورت فول اچ دی و همزمان با تهران به روزترین فیلم های سینمایی را نمایش خواهد داد.
وی با بیان اینکه این سینما زیر نظر انجمن های تخصصی و زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملکان اداره خواهد شد افزود: انتظار می رود با توجه به سابقه فرهنگی و همچنین استقبالی که در سالهای گذشته از سینما در ملکان شده این بار نیز با استقبال اقشار مختلف مردم سالن سینمای فول اچ دی ملکان مورد توجه قرار گیرد.

گزارش از: سیاوش عینالو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :