کد خبر: ۱۶۳۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶ 13 January 2016


بعد از مکزیک، ایران بیشترین آمار مارگزیدگی و عقرب گزیدگی را در جهان دارد

معاون تضمین کیفیت موسسه رازی گفت: این موسسه دانش فنی تولید واکسن آنفولانزای انسانی را دارد.

دکتر علی اسحاقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: موسسه رازی گرچه 90 سال را پشت سر گذاشته اما همچنان جوان است و با نشاط و پرانرژی به فعالیت ادامه می‌دهد و امیدواریم همراه با افزایش سن، فعالیت‌های آن نیز گسترش یابد.

وی ادامه داد: موسسه رازی در طول 9 دهه گذشته برای تولید واکسن مورد نیاز برای دو گروه انسانی، دام و طیور و آبزیان فعالیت داشته اشت .

اسحاقی خاطرنشان کرد: در گروه مصرف انسانی، این موسسه 70 درصد واکسن‌های اجباری مربوط به برنامه ایمنی سلامت وزارت بهداشت، همچنین سرم‌های درمانی را تامین می‌کند.

وی افزود: اکنون بیش از 90 درصد فرآورده‌های مصرف داخل در حوزه دام و طیور را موسسه رازی تولید می‌کند که این تولیدات از بسیاری از بیماری‌های خطرناک مشترک انسان و دام پیشگیری می‌کنند.

معاون تضمین کیفیت موسسه رازی، فعالیت‌های تحقیقی و تولیدی توامان را امتیاز بزرگ موسسه دانست و تاکید کرد: در حالیکه امروز مسیر صنعت و دانشگاه از هم دور بوده و این امر دغدغه‌ای اساسی به شمار می‌آید، در موسسه رازی اما، این فاصله وجود ندارد و نتایج تحقیقات به صورت مستقیم به تولید می انجامد.

این مسئول ابراز کرد: به منظور بهبود کیفیت تولیدات و اضافه کردن فرآورده‌های جدید به سبد خدمات سلامت مردم، هر دو جنبه تحقیق و تولید در موسسه رازی مورد توجه بوده و فعالیت‌های تحقیقی و تولیدی در این مجموعه نمونه‌ای واقعی و موفق از ارتباط موثر بین صنعت و دانشگاه است.

وی در خصوص علت عدم تولید واکسن آنفلوآنزای انسانی دراین موسسه گفت: تولید این واکسن به تجهیزاتی نیاز دارد که تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان مانع از واردات آن شده است.

وی با تاکید بر اینکه دانش فنی تولید این واکسن در موسسه رازی وجود دارد، خاطرنشان کرد: این موسسه اکنون واکسن آنفلوانزای طیور تولید می‌کند و به صورت آزمایشگاهی نیز برای ساخت نوع انسانی این واکسن اقدام کرده ولی به تولید انبوه نرسیده که علت آن نیز نبود تجهیزات مناسب است.

معاون تضمین کیفیت موسسه رازی با اشاره به اینکه این موسسه سال‌ها در لیست تحریم‌ها قرار داشته، تصریح کرد: گرچه در این مدت فشارهای فراوانی به موسسه تحمیل شده اما توانست به فعالیت خود ادامه دهد و حتی به تولیدات سلامت محور خود بیفزاید.

اسحاقی درپایان با اشاره به سرم‌های مارگزیدگی تولیدی در این موسسه گفت: آنتی سرم‌های مارگزیدگی و عقرب زدگی تولید موسسه رازی توانسته تلفات ناشی از این حوادث را در کشور به زیر 10 نفر برساند. این در حالیست که کشور ایران پس از مکزیک بیشترین میزان گزش با حشرات را به خود اختصاص داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار