مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 200 نفر به دلیل گاز گرفتگی در استان اردبیل بستری شده و مورد مراقبت‌های ویژه قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۶۱۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹ 10 January 2016

علی اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 200 نفر به دلیل گاز گرفتگی در استان اردبیل بستری شده و مورد مراقبت‌های ویژه قرار گرفتند.

وی افزود: این میزان هشداری را برای همه ما به همراه دارد که باید مراقب باشیم و اجازه ندهیم برخی بی‌احتیاطی‌ها زمینه وقوع حوادث تلخ و تاسف‌باری را به وجود آورد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل با یادآوری اینکه در سال گذشته ما تنها 14 مورد فوتی ناشی از گاز گرفتگی را در سطح استان شاهد بودیم که امسال این رقم در 10 ماه اخیر به 13 نفر رسیده است، گفت: تنها در دی ماه 5 نفر از هموطنانمان بر اثر بی‌احتیاطی دچار گاز گرفتگی شده و به دنبال استشمام گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست داده‌اند.

اسلامی با بیان اینکه همچنان عدم توجه به نصب درست دودکش‌ها و رعایت نشدن فاصله یک متری در ارتفاع پشت بام‌ها و استفاده از کلاهک‌های نامناسب بیشترین علل و عوامل مرگ و میر ناشی از انتشار گاز مونوکسیدکربن در منازل بوده است، بیان کرد: در حالی که 70 روز از زمستان باقی ‌مانده است باید هموطنانمان در روشن نگه داشتن بخاری‌های گازی به ویژه استفاده از وسایل گرمایشی به صورت سنتی موارد ایمنی را رعایت کنند و در این زمینه توصیه‌های کارشناسان امر را جدی بگیرند.

این مسئول با بیان اینکه بیشترین حوادث در روستاهایی اتفاق افتاده که به تازگی از نعمت گاز برخوردار شده‌اند، ادامه داد: هموطنانی که در مناطق روستایی به تازگی از نعمت گاز برخوردار شده‌اند ضرورت دارد خطر گاز گرفتگی را به دنبال بی‌توجهی و رعایت کردن موارد ایمنی بیشتر مورد توجه قرار دهند و سعی‌شان بر این باشد تا با یک شرایط مطلوب‌تر همراه با آگاهی کامل برای استفاده از وسایل گازسوز به صورت استاندارد زمینه‌ای را فراهم کنند تا کمترین خطرات و آسیب‌ها را شاهد و ناظر باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل تصریح کرد: در روزهای اخیر شاهد آن بودیم که به دنبال وزش بادهای شدید برخی از هموطنانمان دچار حادثه شدند به طوری که جریان نیافتن هوا و احتمال افزایش گاز گرفتگی‌ها به دنبال بروز تندبادهای شدید زمینه‌ای را فراهم کرده تا هموطنانمان مراقبت‌های لازم را انجام دهند تا خطر گاز گرفتگی و مرگ خاموش در کمین آنها نباشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار