کد خبر: ۱۶۱۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹ 10 January 2016
رئیس مرکز اورژانس کهگیلویه و بویراحمد از جان باختن یک جوان ۲۵ ساله در روستای دشتروم براثرگازگرفتگی ناشی از مسمومیت واستشمام گاز منواکسید کربن خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ،جلال پوران فرد اظهار داشت: طی تماس مردمی با مرکز پیام ۱۱۵ یاسوج در ساعت ۱۸ و ۲۰ دقیقه( عصر شنبه) اعلام شد جوانی ۲۵ ساله در منزل مسکونی واقع در روستای دشتروم دچار کاهش سطح هوشیاری شده است .

وی افزود: بلافاصله یک دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شد که پس از رسیدن نیروهای امدادی اورژانس بر بالین فرد مذکور مشخص شد مدتی قبل این جوان بر اثر انتشار گاز سمی منواکسید کربن ناشی از روشن نمودن گاز بدون دودکش برای تولید گرما در اتاق دربسته و بدون هیچ منفذی برای ورود هوا و خروج گاز کشنده CO، دچار مسمومیت شدید و در نهایت فوت وی شده است.

پوران فرد با اشاره به آمارماموریتهای حوادث گازگرفتگی اورژانس استان خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۵ نفر دچار مسمومیت با گاز منو اکسید کربن (CO ) شده اند واین حوادث جان ۲ نفر را گرفته است .

رئیس مرکز اورژانس کهگیلویه و بویراحمد در خصوص چگونگی پیشگیری از مسمومیت با گاز منواکسید کربن گفت: مسدود نکردن تمامی درزها و روزنه‌های جریان هوای درب و پنجره‌های منزل و اتاق خواب‌ها در مواقعی که از بخاری و شومینه استفاده می‌شود و عدم بکارگیری و نصب آبگرمکن در حمام و فضاهای بسته منازل می‌تواند از بروز حوادث گاز گرفتگی با مونواکسید کربن ممانعت کند.

وی در پایان، استفاده از بخاری‌های بدون دودکش در منازل و محیط های در بسته بدون تهویه مناسب را بسیار خطرناک و مرگ‌آفرین دانست و ابراز داشت: آزمایش داغ بودن لوله دودکش بخاری‌ها در مواقع روشن بودن به طوری که اگر لوله دودکش سرد بود، یعنی گازهای سمی بدرستی از لوله خارج نشده و در محیط منتشر می‌شوند؛ در این مواقع باید تهویه در محیط ایجاد شود که با باز نمودن پنجره‌ها این‌کار به خوبی انجام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار