المان نوای بهار که چوپان ساده دلی را در حال نی نواختن نمایش می‌دهد در نوروز امسال جلو ورودی کوهسنگی مشهد نصب شده فراخوان خوبیست برای دعوت از علاقمندان به تماشای آثار هنرمندان و صنعتگران خراسانی در نمایشگاه سوغات و هدایا که در این بوستان برپاست.
کد خبر: ۱۶۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶ 23 March 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی در نمایشگاه سوغات و هدایا که که با هدف آشنایی زائران با صنایع دستی در بوستان کوهسنگی مشهد برپا شد هنرمندان و صنعتگران خراسانی آثار هنری خود را شامل حجاری سنتی، قلمزنی بر روی سنگ، چرم، سفال نقش برجسته، زیورآلات، عروسك بافی، خراطی، معرق مس، نگارگری، منبت چوب، ارغوان بافی، سفال و سرامیك، نوار بافی، لباس محلی، گلیم بافی و سراجی سنتی را در معرض نمایش و فروش قرار دادند.
چوپان نوروزی و نمایشگاه صنایع دستی در كوهسنگی مشهد

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در حاشیه برپایی این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با همكاری كانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی و شهرداری مشهد و با هدف معرفی ظرفیت های استان خراسان رضوی در حوزه تولیدات صنایع دستی و هنرهای سنتی برپا شده است.

محمد حسین مطیع بیرجندی افزود: در ایام نوروز اثار هنرمندان و صنعتگران در قالب برپايي ۳۰۰ غرفه صنايع دستی در اماکن فرهنگی و تاریخی با هدف اشنایی زائران و گردشگران در معرض دید عموم قرار می گیرد.

وي افزود: در این راستا تعداد ۲۱۸ غرفه در شهرستان های مختلف استان، ۱۵ غرفه در آرامگاه فردوسی، ۱۵ غرفه در مجاورت موزه بزرگ خراسان در بوستان كوهسنگی، يك فروشگاه بزرگ صنايع دستی در مجموعه فرهنگی و تاريخی نادری برگزار شده است.

برگزاری تورهای «کارگاه گردی»

وی افزود: در همین راستا تعداد ۱۰ كارگاه صنايع دستی نيز در مشهد به منظور بازديد گردشگران تحت عنوان «كارگاه گردی» با همكاری معاونت گردشگری اين اداره كل در نظر گرفته شده كه كارگاه مينای خانه بندی، كارگاه قلم زنی روی فولاد و طلا، كارگاه قطاعي و مجموعه هنري پارسيس از جمله اين كارگاه ها هستند.

وی در ادامه گفت: يكي ديگر از اقدامات جديدی كه نوروز امسال در مشهد انجام خواهد شد برپايي ۵۰ ويترين صنايع دستي متشكل از آثار فاخر و نفيس هنرمندان صنايع دستي در مجموعه قطار شهري مشهد است.

مطيع خاطر نشان كرد: برپايي اين غرفه ها به آشنايی هر چه بيشتر گردشگران با آثار نفيس هنرمندان صنايع دستي كمك خواهد كرد.

نمایشگاه صنایع دستی سوغات و هدایا در مجاورت موزه بزرگ مشهد تا ۱۵ فروردین ماه جاری از ساعت ۱۰ صبح لغایت ۲۲ پذیرای مراجعه کنندگان و علاقمندان به هنر های دستی خراسان رضوی است.

چوپان نوروزی و نمایشگاه صنایع دستی در كوهسنگی مشهد
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کرماشانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
این حجم، «نوای بهار» نام دارد و اثر هنرمند کرد «هیمن نسیمی» است و در مقابل موزه سینما در خیابان ولیعصر تهران قرار دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار