معاون فرهنگی و گردشگری شهردار همدان از برگزاری تورهای روزانه همدان‌گردی در ایام نوروز خبر داد و گفت: ظرفیت اسکان ۱۵۰ هزار نفر در ایام نوروز در همدان ایجاد شده است.
کد خبر: ۱۶۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹ 23 March 2015

معاون فرهنگی و گردشگری شهردار همدان از برگزاری تورهای روزانه همدان‌گردی در ایام نوروز خبر داد و گفت: ظرفیت اسکان ۱۵۰ هزار نفر در ایام نوروز در همدان ایجاد شده است.

به گزارش تسنیم؛ محمدرضا بیاناتی  با اشاره به اینکه ستاد تسهیلات سفر و اسکان شهرداری همدان از روز ۲۸ اسفند ماه فعالیت خود را در مجتمع عین‌القضات آغاز کرده است، اظهار داشت: برنامهریزی برای استقبال از مسافران نوروزی توسط شهرداری همدان از دو ماه گذشته آغاز شده تا بتوان وضعیت مطلوب برای اقامت مسافران در همدان فراهم کرد.

وی با اعلام اینکه تورهای همدانگردی در راستای معرفی هر چه بیشتر همدان برپا شده است، افزود: ۱۰ دستگاه اتوبوس VIP برای برگزاری تورهای همدانگردی در نظر گرفته شده است که در مبادی ورودی و خیابان‌های اصلی در میدان امام(ره) مستقر می‏شوند.

بیاناتی با اشاره به اینکه تورهای همدانگردی به صورت رایگان توسط شهرداری همدان برگزار میشود، تصریح کرد: گنجنامه، تپه عباسآباد، آرامگاه باباطاهر، بوعلی سینا، برج قربان، گنبد علویان، تپه هگمتانه و سایر مراکز و اماکن گردشگری همدان در این تورها مورد بازدید مسافران نوروزی قرار می‏گیرد.

معاون فرهنگی و گردشگری همدان با اعلام اینکه مسافران نوروزی و شهروندان همدان می‏توانند از این تورها استفاده کنند، عنوان کرد: تورهای همدان‌گردی بین دو تا ۳ ساعت از زمان مسافران را به خود اختصاص می‏دهد.

وی درباره مزایای برگزاری تورهای همدانگردی نیز گفت: این تورها سبب افزایش ماندگاری مسافران در همدان، معرفی بهتر اماکن گردشگری به میهمانان نوروزی و روانسازی ترافیک در سطح شهر همدان می‏شود.

بیاناتی بیان کرد: مسافرانی که در تورهای همدانگردی شرکت دارند برای بازدید از اماکن گردشگری زیر نظر میراث فرهنگی باید بلیت تهیه کنند ولی بازدید از تالار مشاهیر مجتمع عینالقضات و فرهنگسرای تاریخ و تمدن همدان که زیرنظر شهرداری بوده رایگان است.

وی درباره اسکان مسافران نوروزی نیز گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته ظرفیت اسکان مسافران نوروزی در طول ۱۵ روز از ۱۲۷ هزار نفر در نوروز گذشته به ۱۵۰ هزار نفر در نوروز امسال رسیده است.

معاون شهردار همدان با بیان اینکه امسال ۱۲ سالن ورزشی متعلق به اداره کل ورزش و جوانان برای اسکان موقت مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: همچنین سال‌های ورزشی شهرداری همدان، دستگاه‌های اجرایی و دانشگاهها نیز برای اسکان مسافران در صورت لزوم مورد بهرهبرداری قرار میگیرد.

وی با اعلام اینکه هزار و ۸۲۶ کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی در همدان در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: ۲۵ تا ۳۰ درصد از ظرفیت مدارس براساس مصوبه ستاد خدمات سفر همدان باید در اختیار مسافران غیرفرهنگی قرار گیرد.

بیاناتی از ایجاد کمپ موقت اسکان مسافران نوروزی در ورودی شهر همدان از سمت میدان فرودگاه خبر داد و گفت: این کمپ که در پارک شهروند ایجاد شده برای اسکان مسافران عبوری از استان همدان بوده و امکان اسکان چند روزه را ندارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار