معاون آب‌رسانی سازمان آب و برق خوزستان گفت: شبكه توزیع آب شهرستان شادگان وضعیت نگران‌کننده‌ای برخوردار است.
کد خبر: ۱۵۹۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲ 07 January 2016
صادق حقیقی پور در مراسم افتتاح فاز دوم طرح آب‌رسانی غدیر به شهرستان شادگان اظهار کرد: تلاش‌های بسیاری برای تأمین آب شرب با كیفیت برای مردم شادگان انجام گرفته است ولی متأسفانه شبكه توزیع آب این شهرستان وضعیت نگران‌کننده‌ای برخوردار است.

وی افزود: تنها ۳۰ درصد آب‌های جاری كشور در خوزستان قرار گرفته كه البته این حجم آب به نسبت مساحت كل استان عدد قابل‌توجهی است. وجود رودخانه‌های پر آب در استان گواه این مسئله است.

حقیقی پور بیان کرد: منبع اصلی تأمین‌کننده آب شرب مردم خوزستان، آب‌های سطحی است كه كیفیت این آب‌ها نیز به دلیل ورود زهاب‌های کارخانه‌های نیشكر و افزایش كشاورزی كاهش یافته است.

معاون آب‌رسانی سازمان آب و برق خوزستان گفت: تصفیه‌خانه‌های شركت آب و برق نیز بیش از ۵۰ سال از عمرشان می‌گذرد و البته این تصفیه‌خانه‌ها توانایی از بین بردن املاح شیمیایی موجود در آب را ندارند. این در حالی است که یكی از دلایل اصلی استفاده از آب‌های باكیفیت پشت سدهای استان این مسئله است.

وی تصریح کرد: طرح غدیر، بزرگ‌ترین طرح آب‌رسانی است كه در جهان نمونه ندارد. این طرح ۲۵ شهر را تحت پوشش شبكه خود قرار می‌دهد. تاكنون نیز هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات داخلی سازمان آب و برق خوزستان به این طرح تعلق‌گرفته است.

حقیقی پور بیان کرد: در این زمان نیاز مردم شادگان به خطوط لوله بزرگ‌تر است تا بتوان با استفاده از آنها، آب شری باکیفیت‌تری در اختیار آنها قرار دهیم.

معاون آب‌رسانی سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد: از زمان اجرای فاز اول آب‌رسانی به این شهرستان، روزانه ٥٠ هزار مترمکعب آب باكیفیت رودخانه كرخه به این شهرستان می‌رود.

وی بیان کرد: به‌منظور خرید و نصب ٢٦ كیلومتر خطوط لوله در این طرح، ٨٠ میلیارد تومان هزینه شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار