وعده وزیر کشور در بازدید از خط 2 قطار شهری مشهد:
وزیر کشور از خریداری 150 دستگاه واگن برای خط دو قطار شهری مشهد خبر داد و وعده ورود و تحویل آن‌ها را قبل از پایان بهره‌برداری این خط، اعلام کرد.
کد خبر: ۱۵۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸ 21 March 2015

به گزارش تابناک خراسان رضوی، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه بازدید از توسعه خط یک قطارشهری اظهار خرسندی کرد که اقدامات موثری در حوزه حمل و نقل عمومی شهر مشهد انجام شده و وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های هرکاری را که بتواند، برای رفاه بیشتر زائران و مجاوران حرم رضوی در حوزه حمل و نقل عمومی انجام می‌دهند.

وی همچنین از مراحل تست واگن هاي خط 1 قطارشهري مشهد بازديد كرد. در اين بازديد كه استاندار خراسان رضوي، ‌شهردارمشهد، ‌معاون هماهنگي امور عمراني استانداري و مديرعامل شركت بهره برداري قطار شهري وی را همراهي مي كردند با بيان اينكه براي  ما بحث عبور و مرور ارزان و راحت در شهر مقدس مشهد بسيار مهم است گفت: نگاه دولت به مشهد ملي است و در شهري همانند مشهد كه براي رفاه زائران و مجاوران، تلاش بسيار زيادي صورت گرفته است وزارت كشور نيز خود را ملزم مي داند تا بيش از پيش دراين زمينه گام برداشته و حمل و نقل همگاني را دراين شهر بيشتر از گذشته ارتقا ببخشد.

وزیر کشور همچنین طرح قطار شهری مشهد را در 3 خط برای کاهش مسیر و سرعت جابه جایی مسافران و زائران تاثیر گذار خواند و افزود : به زودی با اتمام این طرح افزون بر کاهش بارترافیکی شهر پر رفت و امد مشهد خدمات مطلوب تری به زائران ارائه می شود.

وي با ابراز اميدواري به اينكه پرداخت هاي مربوط به قطار شهري مشهد تسريع مي شود افزود: 60 واگن قطار شهري مشهد در قالب 20 پارتي منتقل خواهد شد و بايد در مراحل پرداخت اين 20 پارتي تسريع انجام شود، براي 60 واگن ديگر نيز قرار شد مجدد بررسي كنيم و ببينيم چه كمكي مي توانيم انجام دهيم و قطعاً دولت هر كمكي كه بتواند انجام خواهد داد.

وزير كشور همچنين افزود: تا قبل از فعاليت دولت نهم و دهم در بخش حمل و نقل عمومي تنها 900 ميليارد تومان در بخش حمل و نقل درون شهري كشور سرمايه گذاري انجام شده است،‌ اما امروز اين افتخار وجود دارد كه طي 5 سال گذشته تنها  در اين بخش 2900 ميليارد تومان سرمايه گذاري شده است.

 مهندس رجب نژاد مديرعامل شركت بهره‌برداري قطار شهري مشهد در حاشيه اين بازديد از بارگيري سومين محموله واگن ها خبر داد وگفت: سومين محموله واگن هاي قطار شهري مشهد در بندر چين بر روي كشتي بارگيري به سمت بندرعباس حركت خود را آغاز كرده است ومحموله دوم نيز كه شامل سه واگن با تجهيزات كامل آن مي باشد با رسيدن كشتي به بندرعباس عمليات تخليه آن پايان يافته و با 13 تريلر و كفي در حال حمل به مشهد است.

به گزارش تابناک، عملیات حفاری مسیر 13 هزار و 700 متری خط دوم قطار شهری مشهد از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی این شهر توسط دو دستگاه تی.بی.ام از تیر ماه 1390 آغاز شده و تاکنون حدود 13 کیلومتر آن حفر شده است.

چهار خط برای قطارشهری مشهد تعریف شده که از این میان خط یکم آن به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ماه سال 89 به بهره برداری رسید و روزانه بطور میانگین 100 هزار نفر توسط قطار شهری در مسیر خط یکم آن جا به جا می شوند

شايان ذكر است بازديد وزير كشور از ايستگاه غدير خط يك قطار شهري مشهد آغاز گرديد و تا انتهاي مسير كه ايستگاه وكيل آباد باشد ادامه داشت و وزير كشور و همراهان در راه برگشت در ايستگاه بسيج كه نزديك‌ترين ايستگاه به حرم مطهر حضرت رضا (ع) از قطار پياده شدند.

 

 


 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار