حضور وزیر اطلاعات در مناطق عملیاتی؛
کد خبر: ۱۵۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱ 20 March 2015

وزیر اطلاعات گفت : بازدید از مناطق جنگی دوران دفاع مقدس چشم و گوش جان می‌طلبد.

حجت الاسلام والمسلمین علوی در دومین روز سفر به خوزستان در حاشیه بازدید از منطقه شلمچه افزود: اینجا منطقه‌ای پر از تصویرهاست، اما با چشم فیزیکی قابل دیدن نیستند، خیلی فریادها و پیام‌ها دارد که با گوش فیزیکی آن را نمی‌توان شنید، آدمی که منحصر بر حواس ظاهری باشد با آن‌ها نامحرم است، اما افرادی که اهل دل هستند؛ می‌توانند حرف‌هایی را که در زندگی‌مان اثرگذار باشد، بشنوند.

وی گفت: اگر انسان با چشم جان بیاید، فریادهای یا زهرا(س) ، یاحسین(ع) و یا مهدی(عج) رزمندگان را که با صدای انفجار خمپاره‌ها و سفیر گلوله‌ها در هم آمیخته و عرصه بسیار زیبایی را آفریده است که حماسه و عزت و سربلندی را رقم می‌زند می‌تواند بشنود.امیدواریم که مردم عزیز با قدردانی از این یادمان شهدا و صحنه‌هایی که وجب به وجبش یاد حماسه آفرینی‌های رزمندگان است به این منطقه بیایند.

وزیر اطلاعات گفت: جوان‌هایی که امیدهایی برای آینده زندگی خود داشتند، وقتی خاک کشور را زیر چکمه‌های بیگانگان دیدند، پا روی همه آرزوهای خود گذاشته و جان به کف گرفته و به نبرد بی‌امان با دشمن شتافتند و حماسه‌ها آفریدند و دشمن را از وجب به وجب خاکمان بیرون راندند.

وی هم‌چنین در جمع بزرگان، سران طوایف، نخبگان و عشایر شهرستان های آبادان و خرمشهر، گفت: رشادت و ولایتمداری عشایر عرب خوزستان در دفاع از ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی ستودنی است.

علوی در با بیان امنیت و ثبات ایران اسلامی، این دستاوردها را مرهون کمک‌های خداوند، رهبری مقام معظم رهبری، ولایتمداری مردم و فداکاری سربازان گمنام امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) برشمرد وگفت: امنیت پایدار کشور، پویایی اقتصادی را به همراه دارد.

وی با تجلیل از وحدت ملی مردم در راستای تحقق اهداف نظام گفت: امنیت پایدار کشور در همه عرصه‌ها، پویایی اقتصادی را به همراه دارد.

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنانش با تجلیل از رشادت و ولایتمداری عشایر عرب خوزستان در دفاع از ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی افزود: این خطه دلاورخیز، بزرگانی نظیر علی بن مهزیار از شاگردان ائمه اطهار را پرورانده است و مردم آن نیز همیشه دوستدار ائمه اطهار و ولی فقیه بوده‌اند.

وی افزود: با وجود این‌که امنیت برخی شهرها و مناطق کشورهای همسایه ناپایدار می‌باشد، بحمدالله ایران اسلامی از امینت پایداری در همه عرصه‌ها برخوردار است.

وی تصریح کرد: اگرچه دشمنان، سعی در خدشه‌دار کردن امنیت کشور دارند اما با اتحاد و همدلی نیروهای امنیتی در کنار رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری و ولایتمداری و اتحاد مردم، ایران اسلامی در کمال امنیت و در مسیر پیشرفت و ترقی قرار دارد.

علوی با بیان رشادت‌های مردم این استان به ویژه عشایر عرب در دوران دفاع مقدس، گفت: عشایر عرب خوزستان، همیشه در کنار نظام جمهوری اسلامی بوده‌اند و از آرمان‌های نظام دفاع کرده‌اند.

وی در ادامه با بیان نگاه ویژه مقام معظم رهبری و دولت یازدهم به توسعه پایدار استان خوزستان گفت: دولت نیز، افزایش مشارکت مردم در تامین امنیت را در دستور کار خود قرار داده است.

در ادامه سه تن از سران قبائل خوزستان، به بیان مشکلات شهرستان های آبادان و خرمشهر پرداختند.

وزیر اطلاعات نیز در این دیدار، به زبان عربی به بیان خاطرات خود از سال های حضور در استان خوزستان به ویژه شهرستان آبادان پرداخت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار