مدیرعامل قطار شهری مشهد مقدس خبر داد
مدیرعامل قطار شهری مشهد مقدس گفت: طرح توسعه خط یک قطار شهری مشهد در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۱۵۴۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲ 30 December 2015
کیانوش کیامرز ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در ساختمان قطار شهری اظهار داشت: خبرها حاکی از تائید ترک تشریفات خط سه قطار شهری توسط وزارت کشور است.
وی با بیان اینکه شب گذشته بنا بود تا خبر تایید این ترک تشریفات به شهرداری مشهد برسد گفت: نامه کارشناسان وزارت کشور نشان از تایید قیمت پیشنهادی و ترک تشریفات خط سه است.
مدیرعامل قطار شهری مشهد تصریح کرد: ۴ ایستگاه خط دو قطار شهری مشهد خرداد ۹۵ به بهره برداری می‌رسد.
کیامرز با اشاره به اتصال قطار شهری به فرودگاه هاشمی نژاد عنوان کرد: در دو ماه ابتدایی فعالیت طرح توسعه قطار شهری، از ساعت 6 صبح تا 18 بعدازظهر در مسیر فرودگاه به خدمات رسانی خواهیم پرداخت.
وی خاطرنشان کرد: برای توسعه خط یک 213 میلیارد تومان هزینه شده که از این میزان 160 میلیارد تومان به صورت نقدی و الباقی آن در آینده به پیمانکاران پرداخت خواهد شد.
مدیرعامل قطار شهری مشهد تاکید کرد: برای رسیدن به حد استاندارد خدمات رسانی در خط یک به 60 واگن دیگر نیاز داریم.
کیامرز با اشاره به خط دو قطار شهری مشهد گفت: از میزان حفاری تونل خط دو تنها 220 متر باقی مانده و قطعاً با فعالیت های فعلی، دستگاه تی بی ام پایان دی ماه به میدان سعدی خواهد رسید.
وی افزود: در راستای قول‌هایی که به مردم داده‌ایم بنا داریم تا با برنامه ریزی و تمرکز بر بخش شمالی خط دو قطار شهری 4 ایستگاه از این خط را به طول 5 کیلومتر خرداد سال آینده به بهره برداری برسانیم.
مدیرعامل قطار شهری مشهد با بیان اینکه در حال حاضر برنامه زمان بندی خطوط قطار شهری در مشهد 18 درصد تاخیر دارد گفت: در سال جاری برای پروژه‌های قطار شهری 600 میلیارد تومان هزینه شده است.
کیامرز تاکید کرد: زمانی که با تاخیر در برنامه زمان بندی خط دو مواجه شدیم با برنامه ریزی‌های دقیق خط دو قطار شهری را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم کردیم.
وی خاطرنشان کرد: حدود 10 روز پیش بنده و معاون فنی و عمرانی شهرداری مشهد به سبب بازدید از ناوگان خط دو قطار شهری به کشور چین سفر کردیم و سرانجام پس از بازدید و امضای چند سند و قرارداد به کشور بازگشتیم.
مدیرعامل قطار شهری مشهد با اشاره به انجام تست گرم ناوگان در چین گفت: پس از تست گرم قطارها در کشور چین، ناوگان در شهر دالیان چین بارگیری شد و به ایران فرستاده و در صورت انجام فعالیت‌ها براساس برنامه‌ریزی‌ها ناوگان در ابتدای اردیبهشت ماه وارد کشور می‌شوند.
کیامرز تصریح کرد: چینی‌ها از برنامه زمان بندی تخطی نکردند و قطارهایشان را براساس زمان‌بندی به ما خواهند رساند.
وی مبلغ کل ناوگان خط دو را 98 میلیون یورو عنوان کرد و افزود: این 98 میلیون یورو به صورت ال.سی در یکی از بانک‌های کشور بین شرکت قطار شهری مشهد و شرکت تولید‌کننده واگن قرار گرفته و در زمانی که شرکت مزبور بخشی از ناوگان راتهیه و تحویل گمئ به همان میزان نیز هزینه دریافت خواهد کرد.
مدیرعامل قطار شهری مشهد در رابطه با کمک‌های دولت در زمینه توسه خطوط قطار شهری در مشهد گفت: در زمان دریافت 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت، دولت با شرط اینکه در سال 95 هیچ کمک بودجه‌ای به ما انجام ندهد، قبول کرد تا 250 میلیارد تومان از بازپرداخت اصل و سود ارواق را بدهد.
وی از آمادگی شهرداری برای ارائه دومین اوراق مشارکت 500 میلیارد تومانی خبر داد و تاکید کرد: اگر دولت در این باره بخواهد به ما کمک کند، قطعاً استقبال خواهیم کرد و در غیر این صورت ما همواره آمادگی لازم را برای ارائه اوراق داریم.
تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار