آمادگی نهادها در میزبانی از زائران رضوی
مديران حوزه حمل و نقل درون شهري و برون شهري استان در نشستي خبري، برنامه هاي خود را براي ايام نوروز 94 اعلام کردند.
کد خبر: ۱۵۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۳ 18 March 2015

به گزارش تابناک خراسان رضوی، معاون اداره کل حمل و نقل و پايانه هاي خراسان رضوي در اين نشست گفت: در طرح جابه جايي مسافران نوروزي که از 25 اسفند تا 15 فروردين اجرا مي شود، هزار و 500دستگاه اتوبوس در استان خراسان رضوي به مسافران خدمات دهي مي کنند.

شهامت افزود: تاکنون حدود 30 هزار بليت اتوبوس هاي بين شهري در خراسان رضوي به صورت اينترنتي و حضوري پيش فروش شده است.وي افزود: امسال 6 شرکت امداد خودرويي به استعداد 175 خودرو در 11 محور شرياني حضور دارند و به مسافران نوروزي خدمات ارائه مي کنند.معاون اداره کل حمل و نقل و پايانه هاي استان به آماده بودن 26مجتمع خدمات رفاهي بين جاده اي در خراسان رضوي براي استقبال از زائران و مسافران نوروزي اشاره کرد و گفت: 7 ايستگاه صلواتي نيز در جاده هاي استان برپا شده است.وي افزود: 16 دستگاه دوربين ثابت ثبت سرعت، 50 دوربين نظارت تصويري و 45 دستگاه تردد شمار نيز در جاده هاي استان فعال است.شهامت در پاسخ به سوالی درباره افزايش قيمت بليت اتوبوس هاي بين شهري در خراسان رضوي گفت: نرخ بليت اتوبوس در کل کشور از اول اسفندماه جاري، 20درصد افزايش يافت و در ايام نوروز افزايش نرخ بليت را نداريم.

32 تيم نامحسوس پليس راه در جاده ها

فرمانده پليس راه خراسان رضوي نيز در اين نشست گفت: 23 پليس راه در محورهاي استان وجود دارد و از روز سه شنبه (ديروز) 150 تيم فعال پليس در سطح جاده ها مستقر مي شوند.

سرهنگ محمد صفايي افزود: 32 تيم نامحسوس پليس راه نيز در جاده هاي استان و در نقاطي که کمتر دوربين وجود دارد، حضور دارند.وي ادامه داد: در اين ايام سه گشت ويژه با خودروهاي بنز مشکي در جاده هاي استان، براي کنترل نمره منفي رانندگان، رسيدگي به تخلفات حادثه آفرين و متوقف کردن خودروهاي با بيش از يک ميليون تومان خلافي انجام ماموريت مي کنند.

فرمانده پليس راه استان همچنين از فعال شدن دو تيم سيار براي کنترل اعتياد رانندگان و 20 گشت تلفيقي با اداره کل راه و شهرسازي و اداره کل حمل و نقل و پايانه هاي استان خبر داد و گفت: روز دوشنبه 200نيروي کمکي آموزش ديده از تهران به استان منتقل شده اند تا در جاده هاي استان انجام وظيفه کنند.

وي افزود: هر روز چهار تيم نظارتي از ستاد پليس راه استان از نيروهاي پليس راه در جاده هاي خراسان رضوي سرکشي و برعملکرد آن ها نظارت مي‌کنند.سرهنگ صفايي با اشاره به کنترل سرعت متوسط خودروها با دوربين هاي ثابت ثبت سرعت بين دو دوربين در دو محور خراسان رضوي، از کنترل سرعت خودروها با 150 دوربين سيار در جاده هاي استان خبر داد.

وي در پاسخ به پرسشی درباره دليل تاخير طولاني در ارسال برگه هاي جريمه سرعت غيرمجاز خودروها که توسط دوربين هاي ثابت کنترل سرعت ثبت مي شود، گفت: باتوجه به اين که فاز اول انتقال اطلاعات از اين دوربين ها به صورت کشوري انجام مي شود، اين تخلفات به طور متمرکز به سرورهاي پليس راهور کشور ارسال مي شود، به همين دليل منطقي است که نتوانند به شکل درست و کامل اطلاع رساني کنند.فرمانده پليس راه خراسان رضوي افزود: اين اطلاعات به زودي به سرور راهور استان منتقل مي شود و مدت زمان اين تأخير کاهش مي يابد.

محدوديت هاي ترافيکي

وي از اعمال محدوديت هاي ترافيکي در جاده هاي استان خبر داد و گفت: از ۲۷ اسفندماه جاري تا اول فروردين ماه، تردد وسايل نقليه سنگين باري از ساعت ۷ تا ۲۲ در محورهاي قوچان - مشهد و بالعکس، سبزوار - مشهد و بالعکس و گناباد - تربت حيدريه - مشهد و بالعکس ممنوع است. البته حاملان آرد و گندم، مواد فاسد شدني، ۴ ماده سوختي و ميوه مستثنا هستند.وي بيشترين حجم تصادفات را واژگوني ها اعلام کرد و افزود: ۳۵ تا ۴۰ درصد تصادفات را واژگوني خودروها تشکيل مي دهد.

توجيه عوامل راهور براي مدارا با زائران

سرهنگ حميد ندافي مقدم در پاسخ به پرسشی در مورد مشکل زائراني که خودروهاي خود را در محل پارک ممنوع و حمل با جرثقيل پارک مي کنند و به دليل اعمال قانون و انتقال خودرو به پارکينگ با مشکلات زيادي مواجه مي شوند، اظهار داشت: همه عوامل پليس راهنمايي و رانندگي توجيه شده اند که تا حد امکان خودروهاي با پلاک غير مشهد را که متعلق به زائران است به پارکينگ منتقل نکنند.

وي ادامه داد: درباره ترخيص خودروهاي زائران نيز تمهيدات و ارفاقاتي در نظر گرفته شده تا با مدارک مثبته اوليه خودروي آنان ترخيص شود. محسنيان معاون مطالعات و برنامه ريزي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري مشهد نيز از استمرار اجراي طرح ترافيک زوج و فرد در همان محدوده قبلي از ساعت ۷ تا ۲۲ خبر داد.

وي با اشاره به استقرار دوربين هاي ثبت تخلفات در تمام مبادي اين محدوده، از اعلام تعداد اين دوربين ها خودداري کرد. در ادامه «خورشاهي» معاون بهره برداري سازمان اتوبوسراني مشهد از آمادگي اين سازمان براي ارائه خدمات به زائران و مجاوران خبر داد.

«طاهري» مديرعامل شرکت بهره برداري قطار شهري مشهد هم از پيش بيني ۲۰ رام قطار ۲ واگنه با سرويس دهي در فاصله زماني ۵، ۷ و ۱۰ دقيقه طي ايام نوروز خبر داد.آسيابان دبير انجمن صنف شرکت هاي مسافربري مشهد نيز از بازديد فني اتوبوس ها خبر داد.

محمدپور معاون بازرسي و نظارت سازمان تاکسيراني مشهد هم با اشاره به استقرار۲۰۰ دستگاه تاکسي زائر مجهز به pos بانکي و کنترل آن ها به وسيله GPS در محدوده حرم رضوي، گفت: ۱۶ پايگاه دريافت شکايات، انتقادات، پيشنهادها و اشياي جامانده نيز در اطراف حرم مستقر شده است و ۳۰ اکيپ گشت بازرسي با ۲۰۰ بازرس، بر عملکرد تاکسي رانان نظارت مي کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار