تابناک تهران-عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: اگر تمامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای انتخاب شدنشان در مجلس دهم به افزایش سن بازنشستگی در برنامه ششم توسعه رای ندهند، من رای آری خواهم داد.
کد خبر: ۱۴۹۰۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰ 21 December 2015
به گزارش تابناک تهران، جعفر قادری گفت: استدلال دولت در برنامه ششم توسعه این است که هرسال به میزان شش ماه به سن بازنشستگی اضافه شود و این به خاطر آن است که در سال های گذشته امید به زندگی نرخ پایینی داشته است ولی این نرخ در حال حاضر افزایش یافته است، که این باعث شده است میزان منابع مالی خارج شده از صندوق بازنشستگی کاهش یابد و این چالش بزرگی برای صندوق به حساب می آید.

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه درباره صحبت های محمود اسلامیان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور که پیش از این اعلام کرده بود صندوق بازنشستگی با مشکلات و چالش هایی مواجه هست گفت: عدم تعادل میان منابع مالی ورودی به صندوق با منابع خروجی به وجود آمده است که دولت یکی از اصلی ترین راه‌های برقراری این تعادل را افزایش نرخ سن بازنشستگی می‌داند.

وی افزود: افزایش سن بازنشستگی در صندوق باید به صورت تدریجی انجام شود واین مسئله باعث ایجاد چالش در کشور خواهد شد و دولت منابعی ندارد تا به این اختصاص دهد.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: یک نظام غلط که در صندوق بازنشستگی وجود دارد این است که معمولا به صورت نمادین در دوسال پایان خدمت کارکنان با کارفرما تبانی می‌شود تا حقوق کارمندان در بالاترین سطح پرداخت شود و حقوق بازنشستگی کارکنان در بالاترین سطح دریافتی صورت پذیرد که با عدالت منابع بازنشستگی ناسازگار است و باعث می شود از منابع مالی عموم اعضا استفاده نادرست شود. اگرمتوسط حقوق کل سنوات خدمت کارکنان در نظر گرفته شود این عدالت در خروج از منابع بازنشستگی انجام می شود.

وی گفت:اگر290 نفر نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی به خاطر محبوبیت و انتخاب دوباره خود در مجلس دهم با تغییر سن بازنشستگی مخالف کنند، اینجانب به دلیل مصلحت اعضای صندوق و برقراری عدالت در استفاده صحیح از منابع با افزایش نرخ سن بازنشستگان موافق هستم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
پژمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
تا شصت سالگی میخواهیم کارکنیم بعد با دندان مصنوعی بریم منزل بخوابیم بازم ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
جناب عالی می خواهید همه درحال خدمت بمیردوازصندوق بازنشستگی حقوق دریافت نکند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار