مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان
با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های آبی استان تاکنون 333 ایستگاه پمپاژ آب پس از بازدید و سرویس آماده‌ بهره‌برداری است.
کد خبر: ۱۴۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱ 17 March 2015
سیف‌الله آقابیگی امروز در رشت با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای آبیاری فصل زراعی جدید در سال آینده اظهار کرد: با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های آبی استان تاکنون 333 ایستگاه پمپاژ آب پس از بازدید و سرویس آماده‌ بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه ایستگاه‌های پمپاژ مذکور برای آمادگی فصل کشاورزی آینده است، تصریح کرد: اکنون 59 دستگاه ماشین‌آلات سنگین با بیش از 958 روز کار در مناطق مختلف به امر لایروبی انهار و کانال‌ها مشغول هستند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به اینکه تاکنون 231 سردهنه آماده‌سازی و آب‌گذاری شده است، گفت: 96 حلقه چاه نیز سرویس و نگه‌داری شده است.

وی با بیان اینکه 54 سردهنه برای استفاده کشاورزان برای شخم زمستانی از آورد رودخانه‌ها تاکنون آماده‌سازی شده است، اضافه کرد:  برنامه‌ریزی لازم برای مدیریت منابع آب گیلان از دی ماه سال جاری آغاز شده است، 

آقابیگی راه‌اندازی 31 حلقه ایستگاه‌های پمپاژ آب و تجهیز 49 حلقه چاه را از دیگر اقدام‌ها عنوان کرد و گفت: 61 کیلومتر انهار و رودخانه‌ها استان لایروبی شده است.

وی در ادامه به بارندگی گیلان و استفاده از آب باران برای زراعت اشاره کرد و یادآور شد: 60 درصد از بارندگی‌های گیلان در فصل پاییز و زمستان است و بارندگی بسیاری نیز در شهریور ماه داریم اما خارج از فصل زراعی محسوب می‌شود و قابل استفاده نیست.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان بارندگی فروردین ماه در گیلان را قابل توجه خواند و خاطرنشان کرد: در فروردین ماه سال جاری 96 میلی‌متر بارندگی در استان داشتیم و بارندگی در سال‌های مختلف بین 200 تا 300 میلی‌متر گزارش شده که برای چهار ماه فصل کشاورزی بحران محسوب می‌شود و باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای در این زمینه داشته باشیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار