معاون صنایع دستی خراسان رضوی گفت: همزمان با ایام نوروز 300 غرفه صنایع دستی در خراسان رضوی برپا می‌شود.
کد خبر: ۱۴۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳ 17 March 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، محمد حسین مطیع بیرجندی اظهار داشت: این تعداد غرفه‌ها به منظور ارائه صنایع دستی اصیل ایرانی به گردشگران و مسافران نوروزی برگزار می‌شود.

وی افزود: 218 غرفه در شهرستان‌های مختلف استان، 15 غرفه در آرامگاه فردوسی، 15 غرفه در مجاورت موزه بزرگ خراسان در بوستان کوهسنگی با مشارکت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، یک فروشگاه بزرگ صنایع دستی در مجموعه فرهنگی تاریخی نادری، و تعدادی غرفه دیگر نیز برگزار می‌شود.

مطیع اضافه کرد: ضمن اینکه 10 کارگاه صنایع دستی نیز در مشهد به منظور بازدید گردشگران تحت عنوان کارگاه گردی با همکاری معاونت گردشگری این اداره‌کل در نظر گرفته شده که کارگاه مینای خانه بندی، کارگاه قلم زنی روی فولاد و طلا، کارگاه قطاعی، مجموعه هنری پارسیس و غیره از جمله این کارگاه‌ها هستند.

معاون صنایع دستی خراسان رضوی گفت: یکی دیگر از کارهای جدیدی که نوروز امسال در مشهد انجام می‌شود برپایی 50 ویترین صنایع دستی متشکل از آثار فاخر و نفیس هنرمندان صنایع دستی در مجموعه قطار شهری مشهد است.

به گفته وی، همچنین در خانه ملک و بنای تاریخی مصلی نیز کارگاه زنده تولید صنایع دستی برگزار می‌شود و مسافران نوروزی که در تعطیلات نوروز 94 به این استان سفر می‌کنند می‌توانند از این کارگاه‌های زنده بازدید کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار