کد خبر: ۱۴۶۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸ 17 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

گیل خبر نوشت: بعد از آن که رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت از غیبت های بیش از اندازه مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در چند وقت اخیر گلایه کرد، مدیر عامل این سازمان در مصاحبه با یکی از خبرگزاریها استان مدعی شد که جهت اجرای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و پذیرایی از زائران حرم حسینی (ع) در کربلا معلی از سوی شهرداری ماموریت داشته است.

اما دیری نپایید که ستاد مردمی اربعین استان گیلان طی بیانیه ای اعلام کرد: هیچ موکبی از سوی شهرداری رشت در کربلا وجود نداشته است.

هرچند در جلسه ۱۱۷ شورای شهر رشت کمک ۵۰ میلیون تومانی شهرداری رشت به کاروان پیاده اربعین حسینی تصویب و اجرائی شد، اما تا قبل از مصاحبه مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری هیچ اشاره ای به این نشده بود که قرار است کاروان پیاده اربعین استان گیلان زیر نظر شهرداری رشت و سازمانهای تابعه آن برگزار شود. با این حال مدیرعامل سازمان فرهنگی شهرداری در مصاحبه خود مدعی شد:«امسال موکب شهرداری رشت با همکاری استانداری، سازمان‌ها و نهادهای گیلان به عنوان یکی از موکب ها و مجموعه برنامه های «غافله عاشقی» در کربلای معلا برپا شد»

اما ستاد مردمی اربعین استان گیلان «قافله عاشقی» نسبت به مصاحبه مدیر عامل سازمان فرهنگی – ورزشی شهرداری رشت واکنش نشان داد و اعلام کرد: «اصل همایش اربعین دارای صبغه مردمی و با کمک و حمایت آحاد مردم ولایتمدار گیلان» است و انتساب این حرکت عظیم به هر کدام از دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی و سازمان‌های خصوصی و عمومی خلاف واقع است.»
در این بیانیه کمک شهرداری به این ستاد که احتمالا ۵۰ میلیون تومان باید باشد را قطره ای از دریا دانسته و از مصادره به مطلوب آن شکایت کرده است.

هرچند قانع حضور خود را در مراسم اربعین ماموریت شهرداری رشت معرفی می کند اما هنوز شهرداری رشت و روابط عمومی فعال آن! نسبت به ماموریت وی و ستاد اربعین شهرداری در پایگاه های خود اشاره ای نکرده است.

اما نکته ای هم در حاشیه مصاحبه مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری رشت وجود دارد که سایت سازمان فرهنگی- ورزشی و خبرگزاری که خبر وی را عینا منتشر کرده به اشتباه «قافله» را «غافله» نوشته اند که به طور کل مفهوم کلمه را عوض کرده است. غافله مونث کلمه غافل است و مشخص نیست ربطش به قافله و کاروان اربعین چگونه است؟ شاید هم «غافله » ای جدا از «قافله» اصلی در مسیر کاروان حضور داشته است!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار