رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان این که در خصوص آنفلوانزا ضروری است با ظرافت تمام اطلاع رسانی شود، گفت: هیچ مورد از آنفلوانزای حاد در استان مشاهده نشده است.افرادی که مبتلا به آنفلوانزا می شوند باید از حضور در اجتماع خودداری کنند و تحت مراقبت قرار گیرند و مسائل بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.
کد خبر: ۱۴۲۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۱ 11 December 2015
 تقی ریاحی ظهر چهارشنبه درنشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: گروه در معرض خطر در این آنفلوانزا مانند کودکان، زنان باردار، سالمندان و پرسنل بیمارستان هستند که برای آن ها واکسیناسیون توصیه می شود.

وی در رابطه نحوه مراقبت در این بیماری گفت: افرادی که مبتلا به آنفلوانزا می شوند باید از حضور در اجتماع خودداری کنند و تحت مراقبت قرار گیرند و مسائل بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

ریاحی بیان کرد: افرادی که به آنفلوانزای نوع حاد در جنوب مبتلا شده اند تحت قرنطینه هستند و افرادی هم که در معرض خطر بیشتر ابتلا قرار دارند باید مراقبت های نزدیک تری را دریافت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه با بیان این که در سه ماه آینده استان گلستان و برخی شهرهای آن در بخش بهداشت و درمان گذر از محرومیت و حرکت به سمت توسعه را تجربه می کند، گفت: با توجه به میانگین کشوری به ازای هر هزار نفر یک و نیم تخت در کشور وجود دارد ولی در سال ۹۲ ما با میانگین کشوری ۳۰ درصد فاصله داشتیم که بسیاری از خدمات را در سطح استان مخدوش کرده بود.

رشد ۴۵ درصدی تخت های بیمارستانی

وی افزود: در کمتر از سه سال تخت های استان از هزار و ۶۱۷ به دو هزار و ۳۰۰ تخت رسید که رشدی حدود ۴۵ درصد را در این زمینه شاهد بودیم و از میانگین کشوری هم در حال ارتقا هستیم.

ریاحی همچنین از رشد ۱۰۰ درصدی تخت های آی سی یو خبر داد و افزود: در این مدت تعداد تخت های «آی سی یو» از ۷۱ تخت به ۱۴۲ تخت رسیده و شاهد رشد ۶۵درصدی تخت های «سی سی یو» و ۱۸ درصدی تخت های شیمی درمانی در گلستان هستیم.

به گفته وی، بیشتر اقدامات انجام شده در دو سال گذشته در حوزه شرق استان که دارای محرومیت های بیشتری در حوزه بهداشت و درمان بوده اند، انجام شده است.

ریاحی با بیان این که شهرهایی چون کردکوی، بندرگز و آق قلا به عنوان شهرستان های توسعه یافته تری محسوب می شوند، گفت: توزیع مناسب خدمات درمانی در شهرستان ها می تواند به توزیع عادلانه خدمات کمک شایانی کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در ادامه تصریح کرد: ۱۰۰ درصد خانه های بهداشت استانی ملکی شده است و در سال ۹۵ پرونده خانه های بهداشت روستایی نیز با افزوده شدن ۱۹ خانه بهداشت در روستاهای استان بسته می شود.

وی بیان کرد: افتتاح هفت مرکز جامعه سلامت طی دو سال آینده در استان نیز می تواند مدل جدیدی از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را انجام دهد که از جمله این مراکز در رامیان، گالیکش، نوکنده و اوزینه احداث می شود.

ارتقا رتبه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی گلستان

ریاحی با بیان این که رتبه پژوهش استان در دانشگاه هم طراز از ۱۳ به هشت رسیده است، گفت: در تولید علم نیز دانشگاه علوم پزشکی استان از رتبه ۵۶ به ۱۶ ارتقا یافت و امسال کسب رتبه اول دانشجویان را در رشته دستیار تخصصی و رتبه چهارم را در بورد تخصصی اطفال و رتبه اول را در زنان و زایمان داشتیم که از افتخارات دانشگاه است.

وی افزود: در سه ماه آینده نقشه راه پنج سال آینده دانشگاه در بخش های بهداشت، درمان و آموزش و پژوهش تدوین می شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان هم در این نشست گفت: دو هزار و ۵۰۰ دانشجو در هفت دانشکده این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که ۴۰۰ نفر آن ها در حال تحصیلات تکمیلی و مابقی در دکترای عمومی و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

اضافه شدن ۵ رشته به رشته های دانشگاه علوم پزشکی استان

سیامک رجایی افزود: در حال حاضر در این دانشگاه در ۳۰ رشته پذیرش دانشجو داریم و تا سال آینده بیش از پنج رشته به رشته های این دانشگاه افزوده می شود.

وی بیان کرد: وظیفه تعلیم دو هزار و ۵۰۰ دانشجوی این دانشگاه را ۲۵۰ نفر از اعضای هیات علمی به عهده دارند و کسب رتبه های خوب در رشته های دستیاری تخصصی و اطفال و زنان توسط دانشجویان ما از افتخارات دانشگاه است.

رجایی تصریح کرد: امسال گشایش خوبی در تجهیزات و فضای فیزیکی دانشگاه انجام شد و چهار هزار و ۵۰۰ متر به فضای آموزشی دانشگاه اضافه شد.

وی با بیان این که علاوه بر طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت و درمان بحث تحول آموزش پزشکی نیز استارت خورده است، گفت: در مجتمع سلامت گنبد به دلیل فراهم بودن امکانات از سال جاری مجوز آموزشی داده می شود و تکنسین دهان و داندان نیز پذیرش می شود.

بهره مندی ۴۰ درصد از دانشجویان علوم پزشکی گلستان از خوابگاه

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه نیز در این جلسه گفت: ۴۰ درصد از دانشجویان علوم پزشکی گلستان از خوابگاه بهره مند هستند و در حال حاضر چهار خوابگاه شامل دو خوابگاه استیجاری و دو ملکی در این دانشگاه فعال است.

علیرضا احمدی افزود: از هزار نفر دانشجوی ساکن خوابگاه این دانشگاه حدود ۴۴۰ نفر آن ها بومی هستند و تاکنون به رغم اعلام ظرفیت پایین خوابگاه های دانشگاه توانسته ایم ۱۰۰ درصد تقاضاهای دانشجویان را پاسخگو باشیم.

وی بیان کرد: در دو خوابگاه استیجاری تنها ۲۰ درصد هزینه ها از دانشجو دریافت می شود در حالی که این خوابگاه ها که به صورت خودگردان اداره می شود اعتباری از سوی وزارت به آن تعلق نمی گیرد و مابقی هزینه ها به صورت داخلی تامین می شود.

احمدی در رابطه با امکانات ورزشی دانشگاه گفت: این دانشگاه به زودی دارای یک ورزشگاه اختصاصی می شود و در این باره تاکنون دو میلیارد تومان هزینه کرده است.

رشد ۴ برابری بودجه فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گلستان

وی با بیان این که در کمیته انضباطی دانشگاه اصل بر مصالحه و حل مسائل به صورت مسالمت آمیز است، گفت: ما اصل را بر فرهنگ می دانیم و رویکرد ما از سه سال گذشته بر اصل بودن فرهنگ است.

احمدی تصریح کرد: ما معتقد هستیم اگر مسائل فرهنگی حل شود مسائل آموزشی نیز به دنبال آن کمتر می شود و در بحث مشارکت دانشجویان این دانشگاه نیز امسال تاکنون رتبه ۵ را دارا هستیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار