رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت:تک صدایی و تکیه کردن بر یک دیدگاه به سود تشکل های دانشجویی نیست و کانون های دانشجویی تنها در بستر نقد منصفانه و گفت و گو می توانند اهداف خود را محقق کنند.
کد خبر: ۱۴۱۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵ 08 December 2015

اسماعیل ایدنی دوشنبه در نشست صمیمانه اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با دانشجویان به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو اظهار کرد:حقیقت طلبی، عدالت خواهی و پرسشگری دانشجویان، شرایط و بستر خاصی را می طلبد که دانشجویان می توانند در قالب کانون های دانشجویی مسائل و مشکلات خود را در چارچوب قانون مطرح کنند.

وی افزود:عده ای بر این باورند که افزایش کانون های دانشجویی دانشگاه را با مشکل مواجه می کند، ولی تجربه نشان داده است که جامعه تک صدایی مشکلات بیشتری را به دنبال دارد چرا که تنها در یک بسترمناسب و نقد منصفانه می توان انتظار توسعه یافتگی داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت:رویکرد دانشگاه، ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان در چارچوب قانون است، و در این عرصه نیز، تشکل های قدیمی تر با استفاده از تجربیات خود در سال های گذشته بیشتر در مسیر حقیقت طلبی و پرسشگری گام بر می دارند.

ایدنی در بخش دیگری از سخنانش، اجرای طرح تحول سلامت را از دشوارترین اقدامات سال های اخیر وزارت بهداشت دانست و گفت: درخصوص اجرای هرچه بهتر این طرح اگر طرح توجیهی در کنار آن نبود، نمی توانستیم موفق عمل کنیم اما نشست های مختلف و بازدید از تمامی مراکز استان اجرای هرچه بهتر طرح تحول سلامت را سرعت بخشید.

وی همچنین در پاشخ به انتقادهایی در خصوص افت رتبه علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز نسبت به سایر دانشگاه های رقیب، گفت:از دانشجویان این انتظار می رود تا بر اساس مستندات، نظرات خود را مطرح کنند چرا که اگر این نکته را بیاموزیم که هرگذاره ای را که می شنویم به دنبال شواهد آن بگردیم افکار عمومی ما را با یک شایعه مدیریت نمی کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود:نمی گوییم خرابه تحویل گرفته و مدینه فاضله تحویل می دهیم، ولی بررسی شاخص های دانشگاه در سال های گذشته نسبت به دو سال اخیر نشان دهنده رشد و توسعه در تمامی بخش ها است اما مشکلات ساختاری، فرهنگی و فضای فیزیکی همواره جزو مشکلات این دانشگاه به شمار می رود که باید بستر مناسب را برای آن فراهم کرد.

وی شایعه اخیر مبنی بر پایین آمدن رتبه دانشگاه از تیپ ۱ به تیپ ۲ را تکذیب کرد و گفت: این شایعه تنها به دلیل یک اشتباه نوشتاری یکی از دانشجویان در یک جشنواره به وجود آمد که به سرعت نیز در فضای مجازی انتشار یافت و شواهدی که در سایت های معتبر دانشگاهی کشور موجود است نیز این شایعه را رد می کند.

**** رشد ۷۰ درصدص مقالات دانشگاه طی دو سال اخیر

قائم مقام ریاست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز در این نشست گفت:پاسداری از اعتبار دانشگاه به غیر از تلاش علمی دانشجویان و رشادت های مسئولان محقق نمی شود.

علی خدادادی اضافه کرد:امید است که دانشجویان با روحیه مطالبه گری و پیگیری مسائل در چارچوب قانون و حضور در تشکل های دانشجویی مسائل و مشکلات را به گوش مسئولان برسانند تا ما نیز در جهت رفع این مشکلات به سرعت اقدام کنیم.

دکتر نادر ساکی معاون توسعه تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز در این نشست گفت:طی دو سال گذشته مقاله های علمی این دانشگاه ۷۳۲ مقاله بود که هم اکنون، تعداد مقاله های دانشگاهی این دانشگاه ۷۰ درصد رشد داشته و در گذشته این مقاله ها تنها به زبان فارسی به چاپ می رسید اما اکنون در نشریات جهانی به چاپ می رسد.

وی همچنین از اساتید که برای گردآوری مقاله اقدام می کنند خواست تا پیش از مراجعه به مقالات خارجی از مقاله های داخلی منتشر شده استفاده کنند چرا که ارزش این مقاله ها کمتر از مقالات خارجی نیست.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار