نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: خدمت خالصانه و بدور از امیال شخصی و جناحی، رمز موفقیت جهاد در عرصه های مختلف است.
کد خبر: ۱۴۰۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹ 06 December 2015

به گزارش تابناک یزد،محمدرضا تابش در مراسم تودیع و معارفه روسای جهاد کشاورزی این شهرستان با تقدیر از فعالیت جهاد، این نهاد برآمده ازانقلاب را نماد عزت، عظمت، ایثارگری و جلوه های ناب خدمت به مردم دانست و اظهار داشت: جهاد پیام آور فرهنگ انقلاب به روستاها و الگویی از مدیریت جهادی برای سازندگی کشور به شمار می رود.

وی در بخشی از سخنانش با بیان اینکه بر اساس گزارش فائو، تا سال 2050 باید میزان تولید مواد غذایی به دو برابر فعلی افزایش یابد گفت: محدودیت منابع آبی، خاکی و اقلیمی ، لزوم اصلاح الگوهای کشت و توجه به سبک زندگی مناسب را ضروری ساخته است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با یادآوری اهمیت کشاورزی و حفاظت از منابع طبیعی در جهت پایداری تولید و ایجاد ثروت گفت: استان یزد علیرغم محدودیت های اقلیمی و شرایط سخت کویری، کمتر از یک درصد سطح زیر کشت و درعین حال بیش از یک و نیم درصد تولید محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده است که این نشان از تلاش کشاورزان سخت کوش این استان دارد.
تابش به برخی اقدامات صورت گرفته در بخش کشاورزی شهرستان اردکان اشاره کرد و گفت: استفاده از روش های نوین آبیاری متناسب با شرایط منطقه و تامین تسهیلات مورد نیاز از جمله این اقدامات بوده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد نیز در این مراسم با بیان اینکه شهرستان اردکان 5/12 درصد از باغات استان یزد را به خود اختصاص داده است گفت: اردکان در تولید محصولات باغی، زراعی و دامی در استان یزد دارای جایگاه مناسبی است.
سیدجمال سجادی پور عنوان داشت: 13درصد از گوشت مرغ، 11 درصد از گوشت قرمز، 10درصد از شیر، 19 درصد از پسته و 12 درصد از انار استان یزد از شهرستان اردکان تامین می شود و در سالهای اخیر نیز اقدامات ارزشمندی برای افزایش تولید و تنوع کشت محصولات کشاورزی در این شهرستان صورت گرفته است که اردکان را به یکی از قطب های مهم کشاورزی تبدیل کرده است.
در این مراسم که امام جمعه، نماینده مردم اردکان، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان و جمعی از مدیران و جهادگران شهرستان اردکان حضور داشتند، از زحمات محمدحسین وطنخواه تقدیر و علیرضا احمدی بعنوان سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی اردکان منصوب شد.
همچنین نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در مراسم روز جهانی معلولان گفت: تکریم معلولان در روابط اجتماعی و تدوین و اصلاح قوانین لازم است.
وی با بیان اینکه تکریم معلولان در روابط اجتماعی و تدوین و اصلاح قوانین لازم است افزود: توجه به توانایی این بخش از جامعه می تواند ضمن افزایش نشاط و بهبود کیفیت زندگی آنان ؛ در رشد اقتصاد و افزایش سلامت روانی جامعه نیز موثر باشد.
وی با تاکید بر اینکه بر اساس قانون، دولت موظف است سهم سه درصدی معلولان در اشتغال را اجرایی نماید گفت: متاسفانه بیکاری در بین جامعه معلولان کشور علیرغم اینکه تعداد زیادی از آنان از تحصیلات عالی و مهارت لازم برخوردارند، فراتر از سطح بیکاری عادی در جامعه است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، لزوم مشارکت معلولان در سطوح مختلف مدیریتی بخصوص در سازمان ها و تشکل هایی که با این قشر در ارتباط هستند را یادآور شد و اضافه نمود: تامین حقوق معلولان و فراهم کردن امکانات مناسب زندگی برای آنان وظیفه ای است که منحصر به دستگاه یا بخش خاصی نیست و همه باید به مسئولیت خود به نحو مطلوب عمل نمایند.
نماینده مردم اردکان با قدردانی از دولت درخصوص مصوبه تشکیل ستاد هماهنگی مناسب سازی کشور گفت: امیدوارم لایحه اصلاح قانون حمایت از معلولان نیز بتواند در جهت احقاق حقوق جامعه معلولان تاثیرگذار باشد.
روز جهانی معلولان در مراسمی با حضور نمایندگان استان یزد در مجلس و جمعی از مسوولان و جامعه معلولان استان در سازمان بهزیستی یزد گرامی داشته شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار