تعمیرکار تلفن‌های همراه که اقدام به افشای هویت دختر جوان در فضای مجازی کرده بود، دستگیر شد.
کد خبر: ۱۳۹۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴ 05 December 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از شهرآرا، این روزها فضای مجازی پر شده از عکس‌ها و اطلاعاتی که تشخیص‌دادن ماهیت اصلی آن بسیار دشوار است. در این میان افراد سود‌جو با هدف اغفال افراد ساده‌لوح به‌ویژه دختران جوان، شب و روز خود را در این شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند تا بتوانند با پست‌های به ظاهر صحیح، افراد مورد نظر را به دام انداخته و مورد سو استفاده قرار دهند.

با وجود اینکه این موضوع حساسیت بسیاری پیدا کرده و تاکنون مسائل پیشگیرانه بسیاری توسط پلیس به مردم اعلام شده اما همچنان شاهد بی‌توجهی برخی شهروندان در ایجاد رابطه‌های مجازی و دراختیار گذاشتن تلفن‌ همراه به افراد غیر‌قابل اطمینان هستیم.

در این ارتباط رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از افشای اطلاعات یکی دیگر از شهروندان مشهدی در شبکه‌های اجتماعی پرده برداشت و به شهرآرا گفت: چندی پیش خانم جوانی با مراجعه به پلیس فتا و تقاضای رسیدگی به شکایت خود مبنی بر افشای هویت و انتشار عکس‌های خصوصی‌اش در فضای مجازی را داشت.سرهنگ جواد جهانشیری با اشاره به اظهارات شاکی این پرونده عنوان کرد: چند روز قبل توسط یکی از دوستانم مطلع شدم که پروفایلی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با تصاویر خصوصی من ایجاد شده که بعد از مشاهده صفحه یادشده، برای شکایت به پلیس فتا مراجعه نمودم.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی‌های لازم و تحقیقات فنی موفق به دستیابی سرنخ‌هایی از افشا‌کننده تصاویر و ارتباط آن با متهم پیدا کردند که در این رابطه متهم شناسایی و با هماهنگی دستگاه قضایی دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ جهانشیری با بیان اینکه متهم مردی ٣٩ساله است، اظهار کرد: وی با دیدن شواهد انکارناپذیر به بزه خود اعتراف کرده و بیان داشته است که روزی شاکی برای تعمیر گوشی همراه خود به مغازه دوستم مراجعه کرده بود که من هم در فرصتی با سوءاستفاده از اعتماد و به‌دور از چشم صاحب مغازه به گوشی شاکی دسترسی پیدا کرده و اطلاعات وی مانند تصاویر شخصی‌اش را روی گوشی خودم انتقال دادم.

وی ادامه داد: پس از ذخیره اطلاعات دختر جوان، پروفایلی با عکس‌های شاکی در شبکه‌های اجتماعی ایجاد و سپس خودم را به عنوان دختری زیبا‌روی معرفی کردم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار