مسئول دفتر طرح محوری گندم سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: به خاطر شرایط اقلیمی مناسب در سال زراعی جاری، کشت گندم در کشتزارهای این استان زودتر از زمان مقرر آغاز شد.
کد خبر: ۱۳۸۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶ 02 December 2015
محمد ناظری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: باتوجه به شرایط آب و هوایی مناسب این اقدام نقش موثری در افزایش راندمان تولید محصول در کشتزارهای گلستان خواهد داشت بطوریکه پیش بینی می شود نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش سطح کشت و به تبع آن افزایش تولید را شاهد باشیم.
به گفته وی کشت گندم در اراضی دیم گلستان از میانه آبان و در زمین های آبی از نیمه های آذر به مدت حدود یک ماه صورت می گیرد.
وی افزود: تاکنون 42 هزار و 400 گندمکار گلستان 177 هزار هکتار اراضی دیم و 118 هزار هکتار کشتزار آبی خود را به کشت محصول استراتژیک گندم اختصاص داده اند.
ناظری پپش بینی کرد که سطح زیر کشت گندم در استان گلستان برای سال زراعی جاری به 400 هزار هکتار برسد.
وی در خصوص حمایت از گندمکاران گلستانی نیز افزود: در سال زراعی جاری جهادکشاورزی استان مقدار 32 هزار تن بذر گندم شامل رقم های N8720، گنبد و مروارید را برای اراضی آبی و کوهدشت، کریم و لاین 17 را ویژه اراضی دیم توزیع کرده است.
به گفته وی امسال از معدود سال های زراعی است که 100 درصد برنامه ابلاغ شده توسط وزارتخانه جهاد کشاورزی در خصوص تامین بذر گندم در گلستان محقق شده به طوری که استان جزو رتبه های برتر کشور در تولید و توزیع بذر اصلاح شده را داراست.
ناظری گفت: کشاورزان گلستانی می توانند برای تهیه بذرهای مورد نیاز اراضی خود به مدیریت و مراکز جهادکشاورزی در شهرستان ها مراجعه و نسبت به تهیه بذر اقدام کنند.
استان گلستان در سال زراعی 94 - 93 پس از استان فارس رتبه دوم تولید گندم را در کشور با تولید یک میلیون و 100 هزار تن محصول به خود اختصاص داد.
در سال زراعی قبل حدود 380 هزار هکتار اراضی گلستان به کشت گندم اختصاص داشت.
استان گلستان در شمال ایران و کرانه شرقی دریای خزر دارای 650 هزار هکتار اراضی کشاورزی است. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار