اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری لحظاتی پیش به منظور دیدار از روند خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در شلمچه و شرکت در مراسم کلنگ زنی مرکز سلامت شلمچه از طریق فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان وارد منطقه آزاد اروند شد.
کد خبر: ۱۳۸۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸ 01 December 2015
عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان، عزیزالله شهبازی فرماندار ویژه آبادان، ولی الله حیاتی فرماندار ویژه خرمشهر، سردار اسحاقی فرمانده انتظامی خوزستان، جمعی از نمایندگان مردم در مجلس و جمعی از مسئولان استانی و محلی در فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان از معاون اول رئیس جمهوری استقبال کردند.

جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در این سفر، از روند خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز بین المللی شلمچه بازدید کرده و همچنین، در آیین کلنگ زنی احداث مرکز سلامت شلمچه با اعتبار 76 میلیارد ریال از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی آبادان و سازمان منطقه آزاد اروند شرکت می کند.

قرار است مرکز سلامت شلمچه در زمینی به مساحت 7000 متر مربع و زیر بنای 2600 مترمربع در مدت زمان یکسال و در یک مرحله ساخته شود.

در این مرکز بخش فوریت های پزشکی و اورژانس، خدمات بهداشتی و پیشگیری از بیماریها و مرکز قرنطینه مرزی، بخش درمان سرپایی و بستری موقت برای چند ساعت، واحد هماهنگی و پذیرش گردشگران سلامت پیش بینی شده است.

ارائه این خدمات در طول سال به کاروانهای راهیان سرزمین نور، زائرین عتبات عالیات، گردشگران و تجار منطقه است، ولی در ایامی که زائران با حجم بالا در حال تردد در مرز می باشند مراقبت ها و فعالیت های حوزه بهداشت و درمان این زمینه افزایش می یابد.

مرز شلمچه از گذرگاه های زمینی عبور زائران برای سفر از خوزستان به عراق و عتبات عالیات است.

از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از 400 هزار زائر به منظور شرکت در آیین های اربعین حسینی در عراق، از مرز شلمچه عبور کرده اند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار