رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برای تامین گوشت مرغ و میوه شب عید مردم استان بوشهر، یک‌هزار و ۷۰۰ تن گوشت مرغ، ۷۰۰ تن پرتقال و ۲۰۰ تن سیب برای عرضه با قیمت مصوب ذخیره سازی شد.
کد خبر: ۱۳۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳ 13 March 2015
تابناک بوشهر - محمد تقی منوچهری عصر امروز در نشست ستاد تنظیم بازار استان بوشهربا بیان اینکه 9 مرکز کار خرید گوجه‌فرنگی در استان بوشهر از کشاورزان بر عهده دارند اظهار داشت: تاکنون 28 هزار تن محصول گوجه فرنگی از کشاورزان استان بوشهر خریداری شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان خرید در مرکز کاکی و کمترین میزان در عسلویه است خاطر نشان کرد: قیمت گوجه فرنگی قبل از شروع خرید توافقی هر کیلوگرم بین 100 تا 180 تومان بود که با شروع خرید محصولات گوجه فرنگی به صورت توافقی نرخ گوجه فرنگی گلخانه‌ای 900 تومان و گوجه فرنگی فضای باز 450 تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه روزانه یک‌هزار و 500 تا هزار و 800 تن محصول گوجه فرنگی از مزارع استان بوشهر بارگیری می‌شود گفت: بیش از 85 هزار تن محصول گوجه‌فرنگی کشاورزان برای تحویل به مراکز خرید تعاون روستایی استان بوشهر برآورد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه تا اواخر اسفند خرید محصول کامل می‌شود گفت: تا 5 روز آینده به سبب فعال بودن خرید محصول از کشاورزان کاهش می‌یابد و تا اواخر اسفند به پایان می‌رسد.

منوچهری از طرح کشت متناسب با نیاز آبی مناطق درسال آینده خبرداد و گفت: با شرکت سهامی آب منطقه‌ای توافق شده کشت محصولات متناسب با منابع آب موجود مشخص کنند و براین اساس سطح و نوع محصول در قالب قرار داد کشت با کشاورزان تعیین می‌شود.

وی با اشاره به ذخیره سازی میوه و گوشت مرغ مورد نیاز مردم استان بوشهر گفت: براساس برنامه ریزی‌ها میوه مورد نیاز شامل سیب و پرتقال از استانهای فارس، هرمزگان و جیرفت تامین می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه اکنون بیش از یک هزار و 700 تن گوشت مرغ ذخیره سازی شده خاطرنشان کرد: 700 تن پرتقال و 200 تن سیب  نیزبرای عرضه با قیمت مصوب ذخیره سازی شده است.

وی از کاهش گوشت قرمز گوساله در استان بوشهر خبرداد و گفت: 40 تن گوشت گوساله از هفته آَینده با قیمت 175هزار ریال عرضه می‌شود.
منبع: تسنیم
برچسب ها: میوه شب عید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار